Zawieszenie lub cofnięcie zawieszenia swojego e - dowdu

ZGŁOŚ ZAWIESZENIE LUB CONIJ ZAWIESZENIE SWOJEGO E-DOWODU

 

Podstawa prawna

 

- Ustawa  z dnia 6 sierpnia 2010r.o dowodach osobistych (Dz.U. z 2022r. poz. 671)

- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 5 października 2021r. w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydawania i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz..U. z 2021r. poz. 1865)

-Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 lutego 2019r. w sprawie warstwy elektronicznej dowodu osobistego (Dz.U. z 2019r. poz. 400 z późn.zm.).

 

Podstawowe informacje

  1. W przypadku czasowej utraty kontroli nad dowodem osobistym, posiadacz dokumentu może zgłosić zawieszenie certyfikatów zamieszczonych w warstwie elektronicznej dowodu osobistego.
  2. W imieniu posiadacza dowodu osobistego, który nie posiada zdolności do czynności prawnych lub posiada ograniczoną zdolność do czynności prawnych zgłoszenia zawieszenia dokonuje rodzic lub opiekun prawny, a także pełnomocnik legitymujący się pełnomocnictwem szczególnym do dokonania takiej czynności.
  3. Zawieszenie następuje na okres nie dłuższy niż 14 dni od dnia dokonania zgłoszenia.
  4. Osobie dokonującej zgłoszenia wydaje się zaświadczenie potwierdzające datę i godzinę dokonania zgłoszenia, w przypadku zgłoszenia w formie dokumentu elektronicznego ( obywatel.gov.pl ) zaświadczenie wydaje się na żądanie.
  5. W okresie 14 dni od dnia zgłoszenia zawieszenia, posiadacz dowodu może dokonać cofnięcia zawieszenia na takich samych zasadach jak zgłoszenie zawieszenia.

 

UWAGA

Jeżeli w okresie 14 dni od dnia zgłoszenia zawieszenia nie nastąpi cofnięcie zawieszenia-certyfikaty i dowód osobisty podlegają unieważnieniu z mocy prawa i należy wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego dokumentu.

 

Czas realizacji

Niezwłocznie

 

Wymagane dokumenty

Zgłoszenie zawieszenia certyfikatów.

 

Opłaty

Brak

 

Miejsce załatwienia sprawy

Urząd Miejski w Surażu

ul.11 Listopada 16

18-105 Suraż

Pokój Nr 7, tel. 085 6503 - 186

 

Załatwienie sprawy przez internet i przydatne linki

Sprawę można załatwić przez internet. Wymagany jest do tego profil zaufany.

Szczegóły na stronie obywatel.gov.pl, link poniżej.

 

Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia swojego dowodu osobistego przez stronę obywatel.gov.pl

Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego dziecka lub innej osoby przez stronę obywatel.gov.pl

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miasta Suraż

Wytwarzający/odpowiadający: USC w Surażui

Data wytworzenia: 2022-05-24

Wprowadzający: Łukasz Laskowski

Data modyfikacji: 2022-05-24

Opublikował: Łukasz Laskowski

Data publikacji: 2022-05-24