Udostępnianie danych w trybie jednostkowym z rejestru dowodów osobistych
UDOSTĘPNIENIE DANYCH W TRYBIE JEDNOSTKOWYM Z REJESTRU DOWODÓW OSOBISTYCH ORAZ UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTACJI ZWIAZANEJ Z DOWODEM OSOBISTYM
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010r. o dowodach osobistych (Dz.U.z 2022r. poz. 671)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2021r. poz. 1923)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2011r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych i dokumentacji związanej z dowodami osobistymi (Dz.U. z 2016r. poz. 319)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 października 2011r.
w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi (Dz.U.z 2015r. poz. 1604)
-Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021r. poz. 735 z późn.zm.))
-Ustawa z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019r. poz. 1781)
Podstawowe informacje
- Udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych uzyskuje się po złożeniu wypełnionego formularza wniosku lub po przesłaniu zapytania o informację z ww. rejestru drogą korespondencyjną lub w formie dokumentu elektronicznego, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
- Wniosek o zapytanie może złożyć osoba, która ma interes prawny aby otrzymać żądane informacje lub osoba, która ma interes faktyczny- w tym przypadku, aby otrzymać takie informacje, osoba, której dane dotyczą musi wyrazić na to zgodę.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz wniosku.
- Wykazanie interesu prawnego do pozyskania danych/dokumentacji związanej z dowodem osobistym znajdującej sie w posiadaniu tut. organu gminy (dołączenie do wniosku kserokopii dokumentów ,świadczących prawnym o interesie prawnym w pozyskaniu danych/dokumentacji - oryginały do wglądu).
- Uwiarygodnienie interesu faktycznego, w przypadku niewykazania interesu prawnego w otrzymaniu danych/dokumentacji.
- Dowód dokonania opłaty.
Czas realizacji
Do 7 dnia od daty złożenia wniosku.
Opłaty
- Tytuł płatności: Opłata skarbowa od wydanego zaświadczenia - 17zł
Opłaty dokonać można za pomocą przelewu bankowego na rachunek Gminy Suraż
numer: 07 8081 0009 0000 1108 2000 0030
- Tytuł płatności :Opłata skarbowa za udostępnienie danych/dokumentacji- 31zł
Opłaty dokonać można za pomocą przelewu bankowego na rachunek Gminy Suraż
numer: 07 8081 0009 0000 1108 2000 0030
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Miejski w Surażu
ul.11 Listopada 16
18-105 Suraż
Pokój Nr 7, tel. 085 6503 - 186
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Wojewody Podlaskiego w Białymstoku, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Metryka strony