Udostępnianie danych w trybie jednostkowym z rejestru dowodów osobistych

UDOSTĘPNIENIE DANYCH W TRYBIE JEDNOSTKOWYM Z REJESTRU DOWODÓW OSOBISTYCH ORAZ UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTACJI ZWIAZANEJ Z DOWODEM OSOBISTYM

 

 

Podstawa prawna

- Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010r. o dowodach osobistych (Dz.U.z 2022r. poz. 671)

- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2021r. poz. 1923)

- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2011r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych i dokumentacji związanej z dowodami osobistymi (Dz.U. z 2016r. poz. 319)

- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 października 2011r.

w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi (Dz.U.z 2015r. poz. 1604)

-Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021r. poz. 735 z późn.zm.))

-Ustawa z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019r. poz. 1781)

 

     Podstawowe informacje

  1. Udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych uzyskuje się po złożeniu wypełnionego formularza wniosku lub po przesłaniu zapytania o informację z ww. rejestru drogą korespondencyjną lub w formie dokumentu elektronicznego, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
  2. Wniosek o zapytanie może złożyć osoba, która ma interes prawny aby otrzymać żądane informacje lub osoba, która ma interes faktyczny- w tym przypadku, aby otrzymać takie informacje, osoba, której dane dotyczą musi wyrazić na to zgodę.

 

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony formularz wniosku.
  2. Wykazanie interesu prawnego do pozyskania danych/dokumentacji związanej z dowodem osobistym znajdującej sie w posiadaniu tut. organu gminy (dołączenie do wniosku kserokopii dokumentów ,świadczących prawnym o interesie prawnym w pozyskaniu danych/dokumentacji - oryginały do wglądu).
  3. Uwiarygodnienie interesu faktycznego, w przypadku niewykazania interesu prawnego w otrzymaniu danych/dokumentacji.
  4. Dowód dokonania opłaty.

 

Czas realizacji

Do 7 dnia od daty złożenia wniosku.

 

Opłaty

  • Tytuł płatności: Opłata skarbowa od wydanego zaświadczenia - 17zł

 

Opłaty dokonać można za pomocą przelewu bankowego na rachunek Gminy Suraż

 numer: 07 8081 0009 0000 1108 2000 0030

  • Tytuł płatności :Opłata skarbowa za udostępnienie danych/dokumentacji- 31zł

 Opłaty dokonać można za pomocą przelewu bankowego na rachunek Gminy Suraż

 numer: 07 8081 0009 0000 1108 2000 0030

 

Miejsce załatwienia sprawy

Urząd Miejski w Surażu

ul.11 Listopada 16

18-105 Suraż

Pokój Nr 7, tel. 085 6503 - 186

 

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Wojewody Podlaskiego w Białymstoku, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miasta Suraż

Wytwarzający/odpowiadający: USC w Surażu

Data wytworzenia: 2022-05-24

Wprowadzający: Łukasz Laskowski

Data modyfikacji: 2022-05-24

Opublikował: Łukasz Laskowski

Data publikacji: 2022-05-24