Rejestr Danych Kontaktowych
Podstawowe informacje
- Rejestr Danych Kontaktowych to sposób, by szybko i wygodnie uzyskać informacje na przykład o:
- dokumentach gotowych do odbioru,
- rozpatrzeniu złożonych wniosków,
- potrzebie uzupełnienia dokumentów.
- Podanie swoich danych kontaktowych w jednym miejscu spowoduje, że administracja publiczna będzie miała dostęp do aktualnych danych, które pozwalają na szybki i skuteczny kontakt.
- Rejestr Danych Kontaktowych nie będzie używany do rozsyłania informacji marketingowych ani reklam, ale wyłącznie do informowania o sprawach bezpośrednio dotyczących osoby zgłaszającej dane.
- Dane w Rejestrze Danych Kontaktowych są bezpieczne. Dostęp do nich mają tylko administracja publiczna i podmioty realizujące zadania publiczne.
- Dane kontaktowe w każdej chwili można zmienić albo usunąć. Do Rejestru Danych Kontaktowych można przekazać numer telefonu i adres e-mail lub tylko jedną z powyższych danych.
Podany w Rejestrze Danych Kontaktowych numer telefonu lub adres e-mail może być przypisany tylko do jednej osoby.
Kogo dotyczy
Osoby fizyczne, które mają numer PESEL i są osobami pełnoletnimi.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony i podpisany wniosek o przekazanie/aktualizację/usunięcie danych kontaktowych w rejestrze danych kontaktowych. Wniosek można również złożyć na dowolnym formularzu urzędowym, który zawiera sekcję Rejestr Danych Kontaktowych, np. przy składaniu wniosku o dowód osobisty.
- Dowód osobisty, paszport lub aplikacja mObywatel potwierdzająca tożsamość.
- Telefon lub tablet albo inne tego typu urządzenie, jeśli potwierdza się dane w Rejestrze Danych Kontaktowych przy urzędniku. Na dany nośnik otrzymuje się SMS-a lub e-mail z kodami do potwierdzenia danych.
Czas realizacji
- Jeśli wpisuje się lub zmienia dane kontaktowe – będą one dostępne w Rejestrze Danych Kontaktowych od razu po ich potwierdzeniu kodem.
- Jeśli usuwa się dane – zostaną one usunięte natychmiast. Nie trzeba ich potwierdzać (nie dostaje się żadnego kodu potwierdzającego).
Opłaty
Brak
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Miejski w Surażu
ul.11 Listopada 16, 18-105 Suraż
pokój nr 7
Kontakt telefoniczny
Numer telefonu: 85 6503- 186
Przydatne linki
Skorzystaj z Rejestru Danych Kontaktowych gov.pl
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r, o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2023 r. poz. 57 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie rejestru danych kontaktowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2467)
- Wniosek o przekazanie, aktualizację lub usunięcie danych kontaktowych w rejestrze danych kontaktowych.
- Klauzula informacyjna RODO
Metryka strony