Wymeldowanie lub uchylenie zameldowania w drodze decyzji administracyjnej
Wymeldowanie lub uchylenie zameldowania w drodze decyzji administracyjnej
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności ( Dz. U. z 2018r., poz.1382)
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U z 2017r. , poz. 1257)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2018r., poz.1044)
Wymagane dokumenty o wymeldowanie z pobytu stałego.
Podanie z wyjaśnieniem czasu i okoliczności opuszczenia mieszkania lub żądaniem anulowania zameldowania jeżeli zameldowanie nastąpiło, a osoba zameldowana w lokalu nie zamieszkała.
Tytuł prawny do lokalu lub nieruchomości, sentencja wyroku rozwodowego, wyrok orzekający eksmisję (kserokopie).
Potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej.
Dokumenty do wglądu
Oryginał tytułu prawnego do lokalu.
UWAGI:
Formalności załatwia osoba zainteresowana wymeldowaniem lub uchyleniem czynności materialno-technicznej zameldowania albo osoba posiadająca pełnomocnictwo udzielone na piśmie.
W trakcie postepowania o wymeldowanie badana jest przesłanka dobrowolnego i trwałego opuszczenia lokalu.
W przypadku gdy czynność zameldowania została dokonana bez spełnienia przesłanki zamieszkiwania w lokalu organ wszczyna postepowanie o uchylenie czynności i bada czy zamieszkanie nastąpiło czy też nie.
W wyniku przeprowadzonego postępowania, po jego zakończeniu zostanie wydana stosowna decyzja.
Po złożeniu podania przeprowadza się szczegółowe postepowanie wyjaśniające, polegające m.in. na przesłuchaniu stron i świadków wskazanych przez strony lub wezwanych z urzędu, ustaleniach dokonanych przez organy Policji, Biuro Informacyjne Krajowego Rejestru Karnego, organy paszportowe.
Po zakończeniu postępowania zostaje wydana stosowna decyzja.
Sposób i miejsce składania dokumentów
- osobiście, przez pełnomocnika lub za pośrednictwem poczty.
Urząd Miejski w Surażu
Ul.11 Listopada 16
Pokój nr 7, tel.085 6503-186
Godziny przyjęć interesantów
Poniedziałek-piątek – 7:30 do 15:30
Wymagane opłaty
Opłata skarbowa wynosi 10zł. Opłata skarbowa za złożone pełnomocnictwo wynosi 17 zł. Wpłaty można dokonać na konto
Urząd Miejski w Surażu
Bank Spółdzielczy Łapy Filia Suraż
07 8081 0009 0000 1108 20000030
Sposób i miejsce odbioru dokumentów
Pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
Termin załatwienia sprawy
Dwa miesiące od daty złożenia wymaganych dokumentów z możliwością przedłużenia terminu w trybie art.36 KPA z przyczyn niezależnych od organu orzekającego.
Tryb odwoławczy
Od decyzji Burmistrza Suraża przysługuje odwołanie do Wojewody Podlaskiego –Białystok ul.Mickiewicza 3 za pośrednictwem Burmistrza Suraża w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Informacje dodatkowe
W przypadku, gdy strona nie może bezpośrednio brać udziału w postępowaniu może wyznaczyć pełnomocnika. Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa wynosi 17 zł. Na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej zwolnieni z tej opłaty tego tytułu są małżonkowie, zstępni, wstępni i rodzeństwo (Dz.U. 2018r.,poz.1044).
Metryka strony