Adaptacja istniejących pomieszczeń w budynku przedszkola w Surażu na potrzeby utworzenia Żłobka Miejskiego w Surażu – Program „Aktywny Maluch’’ 2022 - 2029.
Znak sprawy: OG.271.12.2024 Suraż, dnia 29.10.2024 r.
ZAPYTANIE OFERTOWE
Opracowanie dokumentacji projektowej w ramach zadania inwestycyjnego pn. Adaptacja istniejących pomieszczeń w budynku przedszkola w Surażu na potrzeby utworzenia Żłobka Miejskiego w Surażu
– Program „Aktywny Maluch ‘’2022 - 2029.
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego o wartości mniejszej niż 130.000 zł,
na podstawie art. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1320 z późn. zm.).
1. ZAMAWIAJĄCY
Gmina Suraż
Adres: ul. 11 Listopada 16, 18 – 105 Suraż
Godziny pracy Urzędu:
Pn. – Pt. 7:30-15:30,
Telefon: 85 650 31 84
e-mail: umsuraz@zetobi.com.pl
2. OZNACZENIE POSTĘPOWANIA
Postępowanie, którego dotyczy niniejszy dokument oznaczone jest znakiem:
- 271.12.2024
Wykonawcy powinni we wszelkich kontaktach z Zamawiającym powoływać się na wyżej podane oznaczenie.
3. TRYB POSTĘPOWANIA
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie zapytania ofertowego zgodnie
z Zarządzeniem nr 7/2021 Burmistrza Suraża z dnia 29 stycznia 2021 r. w sprawie regulaminu udzielania przez Gminę Suraż zamówień publicznych, których wartość jest mniejsza
niż 130.000,00 zł, o której mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
4. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.Przedmiotem zamówienia jest: Opracowanie dokumentacji projektowej w ramach zadania inwestycyjnego pn. Adaptacja istniejących pomieszczeń w budynku przedszkola
w Surażu na potrzeby utworzenia Żłobka Miejskiego w Surażu – Program „Aktywny Maluch’’ 2022 - 2029.
4.2.Przedmiot zamówienia zwany jest dalej „przedmiotem zamówienia” lub „zamówieniem”.
4.3.Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
4.4.Szczegółowo przedmiot zamówienia Adaptacja istniejących pomieszczeń w budynku przedszkola w Surażu na potrzeby utworzenia Żłobka Miejskiego w Surażu – Program „Aktywny Maluch’’ 2022 - 2029 stanowiącymi załączniki do niniejszego zapytania
5. SPOSÓB KOMUNIKACJI ORAZ UDZIELANIE WYJAŚNIEŃ TREŚCI ZAPYTANIA
5.1.Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego. Przekazywanie wniosków za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: umsuraz@zetobi.com.pl
5.2.Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później
niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert - pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie wpłynął do Zamawiającego nie później niż na 4 dni przed terminem złożenia ofert, w godzinach pracy Urzędu.
5.3.Jeżeli wniosek o wyjaśnienie wpłynął po upływie terminu składania wniosku, o który, mowa
w pkt. 5.2. lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania.
5.4.Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający przekaże Wykonawcom na stronie
https://bip-umsuraz.wrotapodlasia.pl
5.5.W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią niniejszego zapytania, a treścią udzielonych wyjaśnień lub zmian, jako obowiązującą należy przyjąć treść pisma zawierającego późniejsze oświadczenie Zamawiającego.
5.6.W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść zapytania ofertowego. Dokonaną zmianę Zamawiający udostępni na stronie https://bip-umsuraz.wrotapodlasia.pl
5.7.Jeżeli w wyniku zmiany treści zapytania będzie niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, Zamawiający przedłuży termin składania ofert i poinformuje o tym Wykonawców na stronie https://bip-umsuraz.wrotapodlasia.pl
6. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA
Zamawiający wymaga, aby zamówienie było realizowane w terminie 3 miesięcy od daty podpisania umowy.
7. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
7.1. O udziale zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu
na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp.
7.2. O udziale zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu
na podstawie art. 109 ust 1 pkt. 7 i 8 ustawy Pzp.
7.3. O udziale zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:
Zdolności technicznej i zawodowej osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia:
1) Wiedza i doświadczenie:
Wykonawca zobowiązany jest wykazać się wykonaniem w okresie ostatnich 3lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, polegającej na:
a) wykonaniu min. 1 projektu polegającego na budowie i/lub przebudowie i/lub rozbudowie i/lub nadbudowie obiektu użyteczności publicznej.
2) Potencjał kadrowy:
a) osoba proponowana do pełnienia funkcji Projektanta w specjalności architektonicznej,
wymagana liczba osób: 1
Kwalifikacje zawodowe:
Uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
b) osoba proponowana do pełnienia funkcji projektanta branży sanitarnej
wymagana liczba osób: 1
Kwalifikacje zawodowe:
Uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności sanitarnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych
i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane
na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów
c)osoba proponowana do pełnienia funkcji projektanta branży elektrycznej
wymagana liczba osób: 1
Kwalifikacje zawodowe:
Uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
7.4.Na potwierdzenie spełnienia warunku, o którym mowa w pkt 7.3.1. Wykonawca załączy do oferty wykaz usług wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania
i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot,
na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
7.5.Na potwierdzenie spełnienia warunku, o którym mowa w pkt 7.3.2. Wykonawca załączy
do oferty wykaz osób, skierowanych do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
8. OŚWIADCZENIA I DOKUMENTY, JAKIE ZOBOWIĄZANY JEST DOSTARCZYĆ WYKONAWCA W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
8.1.Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenia stanowiące potwierdzenie, że Wykonawca:
8.1.1. Nie podlega wykluczeniu,
8.1.2. Spełnia warunki udziału w postępowaniu.
8.1.3. Wykaz usług,
8.1.4. Wykaz osób
8.2.Oświadczenia, o których mowa w pkt 8.1. Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą (sporządzone zgodnie z treścią Formularza 3.1. i 3.2.).
8.3.Wykaz usług oraz wykaz osób, o którym mowa w pkt 8.1. Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz
z ofertą (sporządzony zgodnie z treścią Formularza 3.3., 3.4.).
8.4.Jeżeli złożone przez Wykonawcę dokumenty, o których mowa powyżej wzbudzą wątpliwości zamawiającego, może on zwrócić się do Wykonawcy lub bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były wykonane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie.
9. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT
9.1. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
9.2. Oferty należy przesłać na adres Urzędu Miejskiego w Surażu, ul. 11 Listopada 16, 18 – 105 Suraż,
lub na e - mail umsuraz@zetobi.com.pl
9.3. Ofertę stanowi wypełniony i podpisany Formularz Ofertowy, stanowiący załącznik nr 2 do zapytania ofertowego. Niezłożenie wymaganych załączników, będzie skutkowało odrzuceniem oferty.
9.4. Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy (Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia).
9.5. Ofertę należy przygotować na załączonym formularzu, w formie pisemnej, w języku polskim, podpisany formularz ofertowy, dokumenty należy zeskanować i dołączyć do oferty lub opatrzyć kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub elektronicznym podpisem osobistym.
9.6. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
9.7. Oferta oraz wszelkie załączniki muszą być podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy. Oznacza to, iż jeżeli z dokumentu (ów) określającego (ych) status prawny Wykonawcy(ów) lub pełnomocnictwa (pełnomocnictw) wynika, iż do reprezentowania Wykonawcy(ów) upoważnionych jest łącznie kilka osób dokumenty wchodzące
w skład oferty muszą być podpisane przez wszystkie te osoby.
9.8.Upoważnienie osób podpisujących ofertę do jej podpisania musi bezpośrednio wynikać
z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (odpisu z właściwego rejestru lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej) to do oferty należy dołączyć skan oryginału lub skan poświadczoną kopię stosownego pełnomocnictwa wystawionego przez osoby do tego upoważnione.
9.9. Wszystkie dokumenty/załączniki muszą być podpisane przez osobę upoważnioną
do składania oferty, sporządzone w języku polskim lub przetłumaczone na język polski, następnie należy zeskanować i dołączyć do oferty w formie załącznika na platformie zakupowej lub opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub elektronicznym podpisem osobistym.
10. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT
10.1. Ofertę należy złożyć na adres Urzędu Miejskiego w Surażu ul. 11 Listopada 16, 18 – 105 Suraż, lub na e - mail umsuraz@zetobi.com.pl w nieprzekraczalnym terminie do dnia 12.11.2024 roku, do godziny 10:00.
10.2. Zamawiający odrzuci ofertę złożoną po terminie określonym w pkt 10.1.
11. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY
11.1. Cena oferty rozumiana jest jako całkowite wynagrodzenie Wykonawcy brutto, określona w formularzu ofertowym.
11.2. Cena oferty powinna obejmować całkowity koszt wykonania przedmiotu zamówienia, w tym wszelkie koszty towarzyszące wykonaniu zamówienia, o których mowa w opisie przedmiotu zamówienia oraz projekcie umowy. Cena brutto będzie podlegała ocenie w ramach przyjętego kryterium oceny ofert.
11.3. Cena musi być wyrażona w złotych polskich (PLN) z uwzględnieniem obwiązującego podatku VAT, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
11.4. Prawidłowe ustalenie podatku VAT, zgodnie z obowiązującymi przepisami podatkowymi, należy do obowiązków Wykonawcy.
11.5. Jeżeli złożona zostanie oferta, której wybór prowadzić będzie do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru i usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku.
12. KRYTERIA OCENY OFERT
12.1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający stosować będzie następujące, kryteria oceny:
1. Kryterium cena (oznaczenie C) – znaczenie wagi i maksymalna liczba punktów – 80 % (max 80 pkt).
2. Kryterium doświadczenie projektanta w specjalności architektonicznej - (oznaczenie D) znaczenie wagi i maksymalna liczba punktów – 20 % (max 20 pkt).
12.2. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie następujące kryteria oceny ofert:
1). opis kryterium cena:
Kryterium cena rozpatrywana będzie na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, zaoferowanej przez wykonawcę w formularzu ofertowym.
W tym kryterium można uzyskać maksymalnie 80 punktów.
Liczba punktów w kryterium: „cena”, zostanie obliczona w ten sam sposób, według następujących wzorów:
C = |
Cmin Co Co |
x |
80 pkt |
Gdzie :
Cmin – najniższa cena spośród nieodrzuconych ofert,
Co – cena ocenianej oferty,
Przyznane punkty wg wzorów zostaną zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku.
2). opis kryterium doświadczenie projektanta w specjalności architektonicznej (D):
Kryterium doświadczenie projektanta w specjalności architektonicznej (D) oceniane będzie na podstawie doświadczenia osoby wskazanej do pełnienia funkcji projektanta wykazanego w ilości zadań obejmujących swym zakresem budowę/ lub rozbudowę/ lub nadbudowę, przebudowę/ lub modernizację obiektu użyteczności publicznej, przy realizacji których ww. osoba pełniła funkcję projektanta, zgodnie
z poniższą punktacją:
W ramach kryterium „Doświadczenie projektanta w specjalności architektonicznej” (D) punkty zostaną przyznane w skali punktowej do 20 punktów.
Sposób przyznawania punktów w kryterium:
Doświadczenie osoby wskazanej do pełnienia funkcji projektanta przy realizacji zadań |
Liczba przyznanych pkt. |
0 obiektów użyteczności publicznej |
0 |
1 obiekt użyteczności publicznej |
10 |
2 i więcej obiektów użyteczności publicznej |
20 |
W tym kryterium można uzyskać maksymalnie 20 punktów.
3). za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska łącznie największą liczbę punktów, wyliczoną zgodnie z wzorem: P = C + D , gdzie
P – łączna liczba punktów oferty ocenianej,
C – liczba punktów uzyskanych w kryterium cena,
D – liczba punktów uzyskanych w kryterium doświadczenie projektanta
w specjalności architektonicznej.
4). jeżeli Zamawiający nie będzie mógł wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybierze ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium
o najwyższej wadze. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, Zamawiający wybierze ofertę z najniższą ceną lub najniższym kosztem.
5). Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru w sposób określony w ppkt. 5, Zamawiający wezwie wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
- podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
12.3. Jako najkorzystniejsza zostanie wybrana oferta, która otrzyma najwyższą ilość punktów.
12.4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących złożonych ofert.
12.5. Jeżeli wybór oferty najkorzystniejszej będzie niemożliwy z uwagi na fakt, iż złożone zostaną
oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców do złożenia ofert dodatkowych.
13. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
13.1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia niniejszego postępowania bez podania przyczyn.
13.2. Zamawiający odrzuci ofertę, jeśli jej treść nie odpowiada treści zapytania ofertowego.
13.3. Warunki umowy określone zostały w projekcie umowy, stanowiący załącznik do niniejszego zapytania ofertowego.
13.4. Integralnymi załącznikami niniejszego zapytania są:
13.4.1.Wzór formularza ofertowego, wzór oświadczeń, wzór wykazu osób, wzór wykazu usług,
13.4.2.Opis przedmiotu zamówienia.
13.5. Osoba prowadząca sprawę: w zakresie merytorycznym Marek Uszyński tel. 731 914 725
Burmistrz Suraża
Henryk Łapiński
Załączniki:
- Formularz ofertowy,
- Wzory oświadczeń (formularze 3.1. i 3.2.),
- Wzory wykazu usług i osób (formularze 3.3. i 3.4.),
- Opis przedmiotu zamówienia.
Metryka strony