OGŁOSZENIE O KONKURSIE NA STANOWISKO PRACY: KIEROWNIKA MIEJSKO – GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W SURAŻU - 3 NABÓR

Suraż, dnia 21.06.2023

OGŁOSZENIE O KONKURSIE NA STANOWISKO PRACY

Burmistrz Suraża ogłasza konkurs na stanowisko

KIEROWNIKA MIEJSKO – GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ  W SURAŻU

 

Zgodnie z art. 11 i 13 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (t. j. Dz. U. z 2022 poz. 530) oraz art. 122 ust 1 i art. 123 ustawy o pomocy społecznej (Dz. U. z 2021 poz. 2268 ze zm.) Burmistrz Suraża ogłasza konkurs na stanowisko Kierownika Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Surażu z siedzibą w Surażu, ul. 11 Listopada 16, 18-105 Suraż.

 

  1. Nazwa i adres jednostki:

Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Surażu

11 Listopada 16

18-105 Suraż

  1. Określenie stanowiska:

Kierownik Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Surażu

  1. Wymagania związane ze stanowiskiem:

Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia następujące wymagania:

Wymagania niezbędne:

  1. obywatelstwo polskie,
  2. prawo jazdy kategorii B oraz posiadanie możliwości korzystania z samochodu prywatnego w celach służbowych,
  3. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  4. niekaralność - brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  5. niekaralność zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2021 poz. 289 ze zm.),
  6. nieposzlakowana opinia,
  7. wykształcenie wyższe,
  8. specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej - zgodnie z art. 122 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2021 poz. 2268
    ze zm.),
  9. staż pracy – co najmniej 3 lata w pomocy społecznej,
  10. stan zdrowia pozwalający na wykonywanie pracy na stanowisku,
  11. dobra znajomość przepisów prawa obowiązujących w zakresie zadań gminnego ośrodka pomocy społecznej, w szczególności ustaw: o pomocy społecznej, oświadczeniach rodzinnych, o pomocy osobom uprawnionych do alimentów, o Karcie Dużej Rodziny, o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej, o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”, o finansach publicznych,
    o samorządzie gminnym, kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz kodeks postępowania administracyjnego.

Wymagania dodatkowe:

  1. doświadczenie zawodowe na kierowniczym stanowisku urzędniczym,
  2. doświadczenie w zarządzaniu gospodarką finansową w jednostkach sektora finansów publicznych,
  3. posiadanie zdolności organizacyjnych oraz umiejętności kierowania zespołem pracowników,
  4. wysoka kultura osobista, obowiązkowość i dyspozycyjność,
  5. umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawnych,
  6. znajomość procedur i praktyka w zakresie pozyskiwania środków unijnych i innych środków pozabudżetowych,
  7. gotowość do stałego podnoszenia swoich kwalifikacji.

 

  1. Zakresu zadań wykonywanych na stanowisku:

Do zadań wykonywanych na stanowisku należy w szczególności:

  1. kierowanie działalnością Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Surażu (dalej: MGOPS) oraz reprezentowanie MGOPS na zewnątrz,
  2. realizacja zadań własnych Gminy Suraż (dalej: Gmina) i zadań zleconych Gminie, należących lub przekazanych do kompetencji MGOPS,
  3. wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach indywidualnych na podstawie upoważnienia wydanego przez Burmistrza Suraża,
  4. opracowywanie planu finansowego MGOPS, sprawowanie kontroli nad jego wykonaniem oraz przygotowywanie sprawozdań finansowych,
  5. pozyskiwanie zewnętrznych środków finansowych na wykonanie zadań MGOPS,
  6. prowadzenie kontroli zarządczej w MGOPS,
  7. nadzór nad kompleksową, sprawną, terminową, zgodną z prawem realizacją zadań MGOPS,
  8. przestrzeganie dyscypliny budżetowej przy ścisłej współpracy ze skarbnikiem gminy
    i głównym księgowym MGOPS,
  9. przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej w Surażu i zarządzeń Burmistrza Suraża w sprawach z zakresu działalności MGOPS, w tym projektów programów
    i strategii,
  10. przygotowywanie sprawozdań z działalności MGOPS, w tym dla potrzeb Burmistrza Suraża i Rady Miejskiej w Surażu,
  11. wykonywanie czynności pracodawcy wobec pracowników zatrudnionych w MGOPS;
  12. organizowanie pracy MGOPS w sposób zapewniający sprawne wykonywanie zadań,
  13. pobudzanie aktywności społecznej i inicjowanie działań samopomocowych
    w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin i środowisk,
  14. współdziałanie z instytucjami, organizacjami społecznymi, stowarzyszeniami, fundacjami w celu realizacji zadań społecznych,
  15. zarządzanie powierzonym mieniem, sprawowanie nadzoru nad prawidłowym zabezpieczeniem majątku,

 

  1. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:

1) pierwsza umowa o pracę zwarta będzie na okres do 6 miesięcy z możliwością przedłużenia,

2) praca biurowa w pełnym wymiarze czasu pracy (1 etat),

3) praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie,

4) miejsce pracy: Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Surażu, ul. 11 Listopada 16, 18-105 Suraż,

5) charakter pracy: częste kontakty międzyludzkie, zmienne tempo pracy, konieczność szybkiego reagowania i podejmowania decyzji,

6) zakres obowiązków obejmuje również wykonywanie czynności poza siedzibą MGOPS -
na terenie Gminy Suraż, w sytuacjach wymagających dokonania ustaleń lub załatwienia sprawy w określonym miejscu w Gminie Suraż.

  1. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejsko – Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Surażu nie przekroczył - 6%.

  1. Wymagane dokumenty:

1) pisemne zgłoszenie do konkursu z umotywowaniem kandydowania na stanowisko kierownika Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Surażu – podpisane własnoręcznie;

2) podpisany odręcznie kwestionariusz osobowy (mający charakter informacyjny) wraz
z opisem dotychczasowej pracy zawodowej lub prowadzonej działalności, bądź opisem obu tych form aktywności; zgodnie z załącznikiem nr 1 do ogłoszenia o konkursie;

3) koncepcja funkcjonowania Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Surażu;

4) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe, w tym posiadanie specjalizacji z zakresu organizacji pomocy społecznej (potwierdzone za zgodność z oryginałem);

5) kserokopie dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy – kserokopie świadectw pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu (potwierdzone za zgodność z oryginałem);

6) podpisane własnoręcznie oświadczenie (załącznik nr 2 do ogłoszenia o konkursie),
w którym uczestnik konkursu stwierdza, że:

a) posiada obywatelstwo polskie;

b) nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

c) nie toczyło się, ani nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne lub karne-skarbowe;

d) nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 289 ze zm.) oraz, że aktualnie nie toczy się przeciwko niemu postępowanie o naruszenie dyscypliny finansów publicznych;

e) nie był oraz nie jest prawomocnie skazany za przestępstwa przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, a także przeciwko wiarygodności dokumentów;

f) podpisane własnoręcznie oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;

g) podpisane własnoręcznie oświadczenie o stanie zdrowia i braku przeciwwskazań
do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;

h) podpisane własnoręcznie oświadczenie o nieprowadzeniu działalności gospodarczej lub zobowiązanie do jej zamknięcia przed powołaniem na stanowisko Kierownika Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Surażu;

i) nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004
o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U. z 2021r. poz. 289 ze zm.),

j) podpisaną własnoręcznie klauzulę o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach składanych w związku z postępowaniem konkursowym, dla potrzeb jego realizacji i dokumentacji, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U.
z 2019 r. poz. 1781) – załącznik nr 3do ogłoszenia o konkursie.

8. Termin i miejsce składania dokumentów

1) Oferty konkursowe wraz z załącznikami, umieszczone w zamkniętych kopertach opatrzonych dopiskiem „Konkurs na stanowisko Kierownika Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Surażu”, należy złożyć osobiście w Sekretariacie Urzędu Miejskiego
w Surażu, ul. 11 Listopada 16, 18-105 Suraż w dniach i godzinach pracy (poniedziałek - piątek w godzinach 7:30 – 15:30) lub przesłać na adres: Urząd Miejski w Surażu, ul. 11 Listopada 16, 18-105 Suraż.

2) Oferty muszą wpłynąć na podany wyżej adres do dnia 03 lipiec 2023r. (w przypadku przesyłek pocztowych nie decyduje data stempla pocztowego, lecz liczy się data wpływu listu/przesyłki do Urzędu Miejskiego w Surażu).

Dokumenty, które wpłyną do Urzędu Miejskiego w Surażu po 03 lipca 2023r. nie będą rozpatrywane (w przypadku dokumentów nadanych pocztą, decyduje data ich wpływu do Urzędu Miejskiego w Surażu).

Zachęcam do składania aplikacji osoby z niepełnosprawnością.

Burmistrz Suraża

Henryk Łapiński

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miasta Suraż

Wytwarzający/odpowiadający: Urząd Miejski w Surażu

Data wytworzenia: 2023-06-21

Wprowadzający: Łukasz Laskowski

Data modyfikacji: 2023-07-14

Opublikował: Łukasz Laskowski

Data publikacji: 2023-06-21