OGŁOSZENIE O KONKURSIE NA STANOWISKO PRACY: KIEROWNIKA MIEJSKO – GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W SURAŻU - 3 NABÓR
Suraż, dnia 21.06.2023
OGŁOSZENIE O KONKURSIE NA STANOWISKO PRACY
Burmistrz Suraża ogłasza konkurs na stanowisko
KIEROWNIKA MIEJSKO – GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W SURAŻU
Zgodnie z art. 11 i 13 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (t. j. Dz. U. z 2022 poz. 530) oraz art. 122 ust 1 i art. 123 ustawy o pomocy społecznej (Dz. U. z 2021 poz. 2268 ze zm.) Burmistrz Suraża ogłasza konkurs na stanowisko Kierownika Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Surażu z siedzibą w Surażu, ul. 11 Listopada 16, 18-105 Suraż.
- Nazwa i adres jednostki:
Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Surażu
11 Listopada 16
18-105 Suraż
- Określenie stanowiska:
Kierownik Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Surażu
- Wymagania związane ze stanowiskiem:
Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia następujące wymagania:
Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- prawo jazdy kategorii B oraz posiadanie możliwości korzystania z samochodu prywatnego w celach służbowych,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność - brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- niekaralność zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2021 poz. 289 ze zm.),
- nieposzlakowana opinia,
- wykształcenie wyższe,
- specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej - zgodnie z art. 122 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2021 poz. 2268
ze zm.), - staż pracy – co najmniej 3 lata w pomocy społecznej,
- stan zdrowia pozwalający na wykonywanie pracy na stanowisku,
- dobra znajomość przepisów prawa obowiązujących w zakresie zadań gminnego ośrodka pomocy społecznej, w szczególności ustaw: o pomocy społecznej, oświadczeniach rodzinnych, o pomocy osobom uprawnionych do alimentów, o Karcie Dużej Rodziny, o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej, o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”, o finansach publicznych,
o samorządzie gminnym, kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz kodeks postępowania administracyjnego.
Wymagania dodatkowe:
- doświadczenie zawodowe na kierowniczym stanowisku urzędniczym,
- doświadczenie w zarządzaniu gospodarką finansową w jednostkach sektora finansów publicznych,
- posiadanie zdolności organizacyjnych oraz umiejętności kierowania zespołem pracowników,
- wysoka kultura osobista, obowiązkowość i dyspozycyjność,
- umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawnych,
- znajomość procedur i praktyka w zakresie pozyskiwania środków unijnych i innych środków pozabudżetowych,
- gotowość do stałego podnoszenia swoich kwalifikacji.
- Zakresu zadań wykonywanych na stanowisku:
Do zadań wykonywanych na stanowisku należy w szczególności:
- kierowanie działalnością Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Surażu (dalej: MGOPS) oraz reprezentowanie MGOPS na zewnątrz,
- realizacja zadań własnych Gminy Suraż (dalej: Gmina) i zadań zleconych Gminie, należących lub przekazanych do kompetencji MGOPS,
- wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach indywidualnych na podstawie upoważnienia wydanego przez Burmistrza Suraża,
- opracowywanie planu finansowego MGOPS, sprawowanie kontroli nad jego wykonaniem oraz przygotowywanie sprawozdań finansowych,
- pozyskiwanie zewnętrznych środków finansowych na wykonanie zadań MGOPS,
- prowadzenie kontroli zarządczej w MGOPS,
- nadzór nad kompleksową, sprawną, terminową, zgodną z prawem realizacją zadań MGOPS,
- przestrzeganie dyscypliny budżetowej przy ścisłej współpracy ze skarbnikiem gminy
i głównym księgowym MGOPS, - przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej w Surażu i zarządzeń Burmistrza Suraża w sprawach z zakresu działalności MGOPS, w tym projektów programów
i strategii, - przygotowywanie sprawozdań z działalności MGOPS, w tym dla potrzeb Burmistrza Suraża i Rady Miejskiej w Surażu,
- wykonywanie czynności pracodawcy wobec pracowników zatrudnionych w MGOPS;
- organizowanie pracy MGOPS w sposób zapewniający sprawne wykonywanie zadań,
- pobudzanie aktywności społecznej i inicjowanie działań samopomocowych
w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin i środowisk, - współdziałanie z instytucjami, organizacjami społecznymi, stowarzyszeniami, fundacjami w celu realizacji zadań społecznych,
- zarządzanie powierzonym mieniem, sprawowanie nadzoru nad prawidłowym zabezpieczeniem majątku,
- Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
1) pierwsza umowa o pracę zwarta będzie na okres do 6 miesięcy z możliwością przedłużenia,
2) praca biurowa w pełnym wymiarze czasu pracy (1 etat),
3) praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie,
4) miejsce pracy: Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Surażu, ul. 11 Listopada 16, 18-105 Suraż,
5) charakter pracy: częste kontakty międzyludzkie, zmienne tempo pracy, konieczność szybkiego reagowania i podejmowania decyzji,
6) zakres obowiązków obejmuje również wykonywanie czynności poza siedzibą MGOPS -
na terenie Gminy Suraż, w sytuacjach wymagających dokonania ustaleń lub załatwienia sprawy w określonym miejscu w Gminie Suraż.
- Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejsko – Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Surażu nie przekroczył - 6%.
- Wymagane dokumenty:
1) pisemne zgłoszenie do konkursu z umotywowaniem kandydowania na stanowisko kierownika Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Surażu – podpisane własnoręcznie;
2) podpisany odręcznie kwestionariusz osobowy (mający charakter informacyjny) wraz
z opisem dotychczasowej pracy zawodowej lub prowadzonej działalności, bądź opisem obu tych form aktywności; zgodnie z załącznikiem nr 1 do ogłoszenia o konkursie;
3) koncepcja funkcjonowania Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Surażu;
4) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe, w tym posiadanie specjalizacji z zakresu organizacji pomocy społecznej (potwierdzone za zgodność z oryginałem);
5) kserokopie dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy – kserokopie świadectw pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu (potwierdzone za zgodność z oryginałem);
6) podpisane własnoręcznie oświadczenie (załącznik nr 2 do ogłoszenia o konkursie),
w którym uczestnik konkursu stwierdza, że:
a) posiada obywatelstwo polskie;
b) nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
c) nie toczyło się, ani nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne lub karne-skarbowe;
d) nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 289 ze zm.) oraz, że aktualnie nie toczy się przeciwko niemu postępowanie o naruszenie dyscypliny finansów publicznych;
e) nie był oraz nie jest prawomocnie skazany za przestępstwa przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, a także przeciwko wiarygodności dokumentów;
f) podpisane własnoręcznie oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
g) podpisane własnoręcznie oświadczenie o stanie zdrowia i braku przeciwwskazań
do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
h) podpisane własnoręcznie oświadczenie o nieprowadzeniu działalności gospodarczej lub zobowiązanie do jej zamknięcia przed powołaniem na stanowisko Kierownika Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Surażu;
i) nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004
o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U. z 2021r. poz. 289 ze zm.),
j) podpisaną własnoręcznie klauzulę o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach składanych w związku z postępowaniem konkursowym, dla potrzeb jego realizacji i dokumentacji, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U.
z 2019 r. poz. 1781) – załącznik nr 3do ogłoszenia o konkursie.
8. Termin i miejsce składania dokumentów
1) Oferty konkursowe wraz z załącznikami, umieszczone w zamkniętych kopertach opatrzonych dopiskiem „Konkurs na stanowisko Kierownika Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Surażu”, należy złożyć osobiście w Sekretariacie Urzędu Miejskiego
w Surażu, ul. 11 Listopada 16, 18-105 Suraż w dniach i godzinach pracy (poniedziałek - piątek w godzinach 7:30 – 15:30) lub przesłać na adres: Urząd Miejski w Surażu, ul. 11 Listopada 16, 18-105 Suraż.
2) Oferty muszą wpłynąć na podany wyżej adres do dnia 03 lipiec 2023r. (w przypadku przesyłek pocztowych nie decyduje data stempla pocztowego, lecz liczy się data wpływu listu/przesyłki do Urzędu Miejskiego w Surażu).
Dokumenty, które wpłyną do Urzędu Miejskiego w Surażu po 03 lipca 2023r. nie będą rozpatrywane (w przypadku dokumentów nadanych pocztą, decyduje data ich wpływu do Urzędu Miejskiego w Surażu).
Zachęcam do składania aplikacji osoby z niepełnosprawnością.
Burmistrz Suraża
Henryk Łapiński
Metryka strony