Protokół z sesji II Rady Miejskiej w Surażu z dnia 14.12.2010 r.
PROTOKÓŁ Nr II /10
z sesji Rady Miejskiej w Surażu w dniu 14.12.2010 r. w Miejsko Gminnym Ośrodku Kultury w Surażu
Ad. 1.
Obrady otworzyła i przewodniczyła przewodnicząca Rady Miejskiej Pani Celina Chodorowska.
Na podstawie listy obecności stwierdziła prawomocność obrad. W sesji uczestniczyło 15 radnych, Burmistrz Suraża, Sekretarz Gminy, Skarbnik Gminy, sołtysi oraz zaproszeni goście ( listy obecności stanowią załącznik do protokołu).
Ad.2.
Przewodnicząca Rady Miejskiej w Surażu odczytała rotę ślubowania Burmistrza.
,,Obejmując urząd Burmistrza Suraża, uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu, a powierzony mi urząd sprawować będę dla dobra publicznego i pomyślności mieszkańców miasta i gminy . Tak mi dopomóż Bóg.’’
Burmistrz Suraża w obecności radnych złożył ślubowanie.
Ad.3.
Wręczono zaświadczenie Miejskiej Komisji Wyborczej w Surażu stwierdzające, iż Pan Sławomir Halicki został wybrany na Burmistrza Suraża.
Obecni na sesji Dyrektorzy Szkół i Placówek Oświatowo-Wychowawczych i nowo wybrani Burmistrz Łap – Pan Wiktor Brzosko oraz Wójt Gminy Turośni Kościelnej –Pan Grzegorz Jakuć złożyli gratulacje Burmistrzowi Suraża.
Ad.4.
Pani Przewodnicząca przedstawiła następujący porządek obrad przy jednogłośnym wykreśleniu z porządku obrad projektu uchwały w sprawie upoważnienia Przewodniczącego Rady Miejskiej do dokonywania czynności z zakresu prawa pracy wobec Burmistrza.
1. Otwarcie obrad II Sesji Rady Miejskiej w Surażu.
2. Ceremonia ślubowania Burmistrza Surażu.
3. Wręczenie zaświadczenia o wyborze Burmistrza Suraża.
4. Przyjęcie porządku obrad.
5. Złożenie informacji Burmistrza Suraża z działalności z poprzedniej kadencji i przedstawienie propozycji działań na bieżącą kadencję.
6. Podjęcie uchwały w sprawie wynagrodzenia Burmistrza Suraża.
7. Podjęcie uchwały w sprawie wskazania wiceprzewodniczącego do określenia terminu, miejsca i zakresu podróży służbowej dla Przewodniczącego Rady Miejskiej.
8. Interpelacje i zapytania radnych.
9. Sprawy różne i wolne wnioski.
10. Zamknięcie obrad II sesji Rady Miejskiej.
Radni Rady Miejskiej porządek obrad przyjęli 15 głosami za.
Ad.5.
Pan Burmistrz złożył informację z działalności z poprzedniej kadencji i przedstawił propozycję działań na bieżącą kadencję.
Ad.6.
Projekt uchwały w sprawie wynagrodzenia Burmistrza Suraża.
Pan Danowski stwierdził, iż jest przeciwny podwyżce gdyż przez całą kadencję nie zrobiono przystanku w Średzińskich i przystanku w Surażu. Wydano nie mało pieniędzy na przystanek w Surażu po to by powstał zamknięty bunkier.
Pani Małgorzata Łupińska zwróciła się z pytaniem, jakie jest wynagrodzenie burmistrza obecnie, bo w tej uchwale nic nie ma na ten temat.
Pani Przewodnicząca Celina Chodorowska poinformowała o wynagrodzeniu Burmistrza: zasadnicze wynosi 4.620 zł. do tego wynagrodzenia liczony jest dodatek funkcyjny w kwocie 1.500 zł., dodatek stażowy 20%, dodatek specjalny 40% łącznego wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego.
Przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie podwyższenia wynagrodzenia zasadniczego na kwotę 4.900 zł. – 0 głosów za, 2 głosy przeciw i 13 głosów wstrzymujących. Powyższa uchwała nie została przyjęta.
Ad.7.
Projekt uchwały Rady Miejskiej w Surażu z dnia 14 grudnia 2010r. w sprawie wskazania wiceprzewodniczącego do określenia terminu, miejsca i zakresu podróży służbowej dla Przewodniczącego Rady Miejskiej, przyjęto 15 głosami za.
Uchwała Nr II/5/10 Rady Miejskiej w Surażu z dnia 14 grudnia 2010r. w sprawie wskazania wiceprzewodniczącego do określenia terminu, miejsca i zakresu podróży służbowej dla Przewodniczącego Rady Miejskiej stanowi załącznik do protokołu.
Ad.8.
Przewodnicząca Rady zapoznała radnych z ustawą o samorządzie gminnym.
Pan Marciszewski stwierdził, iż dużo się mówi o zabytkach na naszym terenie ale nic się nie robi żeby stworzyć plac zabaw dla dzieci. Zwrócił się z pytaniem do Pana Burmistrza czy będzie u nas taki plac i będzie dłużej dostępny niż godziny otwarcia przedszkola?
Pan Danilczuk stwierdził, iż należy wpłynąć na mieszkańców gminy o sprzątanie chodników przy swoich posesjach. Moja propozycja jest taka aby wysłać dzielnicowego wręczyć upomnienia, a jak to nie pomoże to ukarać.
Pan Sosnowski stwierdził, iż przy tej akcji należy wskazać aby ten śnieg był wyrzucany za płoty a nie zalegał na drodze.
Rada większością stwierdziła, iż należy dla przykładu za interwencją policji ukarać tych którzy nie przestrzegają porządku na terenie gminy Suraż.
Pan Danowski zwrócił się z pytaniem jak długo potrwa remont przedszkola? Należy oddelegować ekipę na drogę w Średzińskich do znalezienia przyczyny awarii ujścia wody na w/w drodze.
Pan Stypułkowski zwrócił się z pytaniem czy jest możliwość wykorzystania ziemi z oczyszczonego koryta rzeki Narwi?
Pan Wołoszczyk stwierdził, iż należy zmniejszyć skład komisji alkoholowej, gdyż ten budżet nie jest taki duży żeby w składzie było 10 osób.
Mieszkaniec Suraża Pan Edward Laskowski zwrócił się z pytaniem czy był sens zwiększania składu komisji ds. Gospodarki i Budżetu do 7 osób?
Mieszkaniec Suraża Pan Kazimierz Andrzejewski zaproponował aby do składu którejś komisji dołączyć Pana Wołoszczyka, który pozostał jako jeden bez funkcji. Należy bardziej nagłaśniać obrady i terminy spotkań sesji dla mieszkańców.
Pani H. Łupińska zaproponowała aby zrobić w centrum Suraża solidną tablicę z zabezpieczeniem.
Pan Andrzejewski zwrócił się z pytaniem czy jest możliwość korzystania przez mieszkańców gminy z hali sportowej?
Pan Stypułkowski stwierdził, iż Pan Zarzecki jest codziennie do 2200 na Orliku, jeżeli jest grupa do ćwiczeń to chętnie udostępni salę.
Pan Leszczyński proponuję żeby udostępniać grupom zorganizowanym, a nie jednostkom dla których oświetlamy całą salę. Dalej podtrzymuję, iż osoby z zewnątrz korzystające z naszej hali czy Orlika powinni płacić, a za darmo udostępniamy jedynie mieszkańcom gminy Suraż.
Ad.10.
Pani Anna Krukowska –sołtys Końcowizny zapoznała radnych z podaniem Społecznego Komitetu Budowy Przydomowych Oczyszczalni Ścieków w miejscowości Końcowizna, Zawyki-Ferma, Zawyki w sprawie powstałych dużych różnic opłat poniesionych przez użytkowników i stanowi załącznik do protokołu.
Pan Puziuk stwierdził, iż ze względu na rozbieżności w opłatach brakuje 1500 zł i kto je ma pokryć, skoro Pan Burmistrz nie kazał dla tych ludzi wpłacać tej różnicy.
Pan Owsiejczuk zwrócił się z pytaniem, czy jest możliwość zorganizowania zbiórki zużytego sprzętu elektronicznego.
Pani Sekretarz zapoznała radnych z informacją o wykonanym podkładzie pod POLBRUK przy przedszkolu. Nadmieniła, iż ogłoszenia na sesję są wywieszane przez gońca na terenie Suraża, a skład komisji alkoholowej na terenie gminy Suraż liczy 6 osób.
Pan Burmistrz stwierdził, iż na wszystkie pytania odpowie na następnej sesji
Ad.10.
Zakończenie obrad II sesji Rady Miejskiej w Surażu o godz. 1130
Protokołowała: Sylwia Filipczuk
Przewodniczący Rady Miejskiej
Pani Celina Chodorowska
Metryka strony