Protokół z sesji II Rady Miejskiej w Surażu z dnia 14.12.2010 r.

PROTOKÓŁ Nr II /10

z sesji Rady Miejskiej w Surażu w dniu 14.12.2010 r. w Miejsko Gminnym Ośrodku Kultury w Surażu

 Ad. 1.

Obrady otworzyła i przewodniczyła przewodnicząca Rady Miejskiej Pani Celina Chodorowska.

Na podstawie listy obecności stwierdziła prawomocność obrad. W sesji uczestniczyło 15 radnych, Burmistrz Suraża, Sekretarz Gminy, Skarbnik Gminy, sołtysi oraz zaproszeni goście ( listy obecności stanowią załącznik do protokołu).

 

Ad.2.

Przewodnicząca Rady Miejskiej w Surażu odczytała rotę ślubowania Burmistrza.

,,Obejmując urząd Burmistrza Suraża, uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu, a powierzony mi urząd sprawować będę dla dobra publicznego i pomyślności mieszkańców miasta i gminy .  Tak mi dopomóż Bóg.’’

Burmistrz Suraża w obecności radnych złożył ślubowanie.

 

Ad.3.

Wręczono zaświadczenie Miejskiej Komisji Wyborczej w Surażu stwierdzające, iż Pan Sławomir Halicki został wybrany na Burmistrza Suraża.

Obecni na sesji Dyrektorzy Szkół i Placówek Oświatowo-Wychowawczych i nowo wybrani Burmistrz Łap – Pan Wiktor Brzosko oraz Wójt Gminy Turośni Kościelnej –Pan Grzegorz Jakuć złożyli gratulacje Burmistrzowi Suraża.

 

Ad.4.

Pani Przewodnicząca przedstawiła następujący porządek obrad przy jednogłośnym wykreśleniu z porządku obrad projektu uchwały w sprawie upoważnienia Przewodniczącego Rady Miejskiej do dokonywania czynności z zakresu prawa pracy wobec Burmistrza.

1.       Otwarcie obrad II Sesji Rady Miejskiej w Surażu.

2.       Ceremonia ślubowania Burmistrza Surażu.

3.       Wręczenie zaświadczenia o wyborze Burmistrza Suraża.

4.       Przyjęcie porządku obrad.

5.       Złożenie informacji Burmistrza Suraża z działalności z poprzedniej kadencji i przedstawienie propozycji działań na bieżącą kadencję. 

6.       Podjęcie uchwały w sprawie wynagrodzenia Burmistrza Suraża.

7.       Podjęcie uchwały w sprawie wskazania wiceprzewodniczącego do określenia terminu, miejsca i zakresu podróży służbowej dla Przewodniczącego Rady Miejskiej.

8.       Interpelacje i zapytania radnych.

9.       Sprawy różne i wolne wnioski.

10.     Zamknięcie obrad II sesji Rady Miejskiej.

Radni Rady Miejskiej porządek obrad przyjęli 15 głosami za.

 

Ad.5.

Pan Burmistrz złożył informację z działalności z poprzedniej kadencji i przedstawił propozycję działań na bieżącą kadencję. 

 

Ad.6.

Projekt uchwały w sprawie wynagrodzenia Burmistrza Suraża.

Pan Danowski stwierdził, iż jest przeciwny podwyżce gdyż przez całą kadencję nie zrobiono przystanku w Średzińskich i przystanku w Surażu. Wydano nie mało pieniędzy na przystanek w Surażu po to by powstał zamknięty bunkier.

Pani Małgorzata Łupińska zwróciła się z pytaniem, jakie jest wynagrodzenie burmistrza obecnie,  bo w tej uchwale nic nie ma na ten temat.

Pani Przewodnicząca Celina Chodorowska poinformowała o wynagrodzeniu  Burmistrza: zasadnicze wynosi 4.620 zł. do tego wynagrodzenia liczony jest dodatek funkcyjny w kwocie 1.500 zł., dodatek stażowy 20%, dodatek specjalny 40% łącznego wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego.

Przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie podwyższenia wynagrodzenia zasadniczego na kwotę 4.900 zł. – 0 głosów za, 2 głosy  przeciw i 13 głosów wstrzymujących. Powyższa uchwała nie została przyjęta.

 

Ad.7.

Projekt uchwały Rady Miejskiej w Surażu z dnia 14 grudnia 2010r. w sprawie wskazania wiceprzewodniczącego do określenia terminu, miejsca i zakresu podróży służbowej dla Przewodniczącego Rady Miejskiej, przyjęto 15 głosami za.

Uchwała Nr II/5/10 Rady Miejskiej w Surażu z dnia 14 grudnia 2010r. w sprawie wskazania wiceprzewodniczącego do określenia terminu, miejsca i zakresu podróży służbowej dla Przewodniczącego Rady Miejskiej stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad.8.

Przewodnicząca Rady zapoznała radnych z ustawą o samorządzie gminnym.

Pan Marciszewski stwierdził, iż dużo się mówi o zabytkach na naszym terenie ale nic się nie robi żeby stworzyć plac zabaw dla dzieci. Zwrócił się z pytaniem do Pana Burmistrza czy będzie u nas taki plac i będzie dłużej  dostępny niż godziny otwarcia przedszkola?

Pan Danilczuk stwierdził, iż należy wpłynąć na mieszkańców gminy o sprzątanie chodników przy swoich posesjach. Moja propozycja jest taka aby wysłać dzielnicowego wręczyć upomnienia, a jak to nie pomoże to ukarać.

Pan Sosnowski stwierdził, iż przy tej akcji należy wskazać aby ten śnieg był wyrzucany za płoty a nie zalegał na drodze.

Rada większością stwierdziła, iż należy dla przykładu za interwencją policji ukarać tych którzy nie przestrzegają porządku na terenie gminy Suraż.

Pan Danowski zwrócił się z pytaniem jak długo potrwa remont przedszkola? Należy oddelegować ekipę na drogę w Średzińskich do znalezienia przyczyny awarii ujścia wody na w/w drodze.

Pan Stypułkowski zwrócił się z pytaniem czy jest możliwość wykorzystania ziemi z oczyszczonego koryta rzeki Narwi?

Pan Wołoszczyk stwierdził, iż należy  zmniejszyć skład komisji alkoholowej, gdyż ten budżet nie jest taki duży żeby w składzie było 10 osób.

Mieszkaniec Suraża Pan Edward Laskowski zwrócił się z pytaniem czy był sens zwiększania składu komisji ds. Gospodarki i Budżetu do 7 osób?

Mieszkaniec Suraża Pan Kazimierz Andrzejewski zaproponował aby do składu którejś komisji dołączyć Pana Wołoszczyka, który pozostał jako jeden bez funkcji. Należy bardziej nagłaśniać obrady i terminy spotkań sesji dla mieszkańców.

Pani H. Łupińska zaproponowała aby zrobić w centrum Suraża solidną tablicę z zabezpieczeniem.

Pan Andrzejewski zwrócił się z pytaniem czy jest możliwość korzystania przez mieszkańców gminy z hali sportowej?

Pan Stypułkowski stwierdził, iż Pan Zarzecki jest codziennie do 2200 na Orliku, jeżeli jest grupa do ćwiczeń to chętnie udostępni salę.

Pan Leszczyński proponuję żeby udostępniać grupom zorganizowanym, a nie jednostkom dla których oświetlamy całą salę. Dalej podtrzymuję, iż osoby z zewnątrz korzystające z naszej hali czy Orlika powinni płacić, a za darmo udostępniamy jedynie mieszkańcom gminy Suraż.

 

Ad.10.

Pani Anna Krukowska –sołtys Końcowizny zapoznała radnych z podaniem Społecznego Komitetu Budowy Przydomowych Oczyszczalni Ścieków w miejscowości Końcowizna, Zawyki-Ferma, Zawyki w sprawie  powstałych dużych różnic opłat poniesionych przez użytkowników i  stanowi załącznik do protokołu.

Pan Puziuk stwierdził, iż ze względu na rozbieżności w opłatach brakuje 1500 zł i kto je ma pokryć, skoro Pan Burmistrz nie kazał dla tych ludzi wpłacać tej różnicy.

Pan Owsiejczuk zwrócił się z pytaniem, czy jest możliwość zorganizowania zbiórki zużytego sprzętu elektronicznego.

Pani Sekretarz zapoznała radnych z informacją o wykonanym podkładzie pod POLBRUK przy przedszkolu. Nadmieniła, iż ogłoszenia na sesję są wywieszane przez gońca na terenie Suraża, a skład komisji alkoholowej na terenie gminy Suraż liczy 6 osób.

Pan Burmistrz stwierdził, iż na wszystkie pytania odpowie na następnej sesji


Ad.10.

Zakończenie obrad II sesji Rady Miejskiej w Surażu o godz. 1130

 

 

Protokołowała: Sylwia Filipczuk

Przewodniczący Rady Miejskiej

Pani Celina Chodorowska

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Surażu

Wytwarzający/odpowiadający: Marek Uszyński

Wprowadzający: Marek Uszyński

Data wprowadzenia: 2011-01-03

Data modyfikacji: 2011-01-03

Opublikował: Marek Uszyński

Data publikacji: 2011-01-03