Wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego
Miejsce załatwienia
Referat Budownictwa, Informatyki i Gospodarki Komunalnej, pokój nr 6, tel. 085 650-35-97
Wymagane dokumenty
a) Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego celem prowadzenia robót.
- Wniosek o wydanie decyzji zezwalającej na zajęcie pasa drogowego celem prowadzenia robót.
- szczególowy plan sytuacyjny w skali 1: 1000 lub 1:500, z zanzaczeniem granic i podania wymiaró planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego,
- ksero decyzji zarządcy drogi uzgadniającej lokalizację urządzeń w pasie drogowym,
- ksero pozwolenia na budowę lub zgłoszenia budowy prowadzenia robót,
- projekt lub schemat (gdy nie jest wymagany projekt) organizacji ruchu i zabezpieczenia robót.
b) Zezwolenie na umieszczenie w pasie drogowym drogi gminnej urządzeń lub obiektów niezwiązanych z gospodarką drogową lub potrzebami ruchu.
- Wniosek o wydanie zezwolenia na umieszczenie w pasie drogowym drogi gminnej urządzeń lub obiektów niezwiązanych z gospodarką drogową lub potrzebami ruchu,
- Mapa w skali 1:500 lub 1:1000 z zaznaczoną lokalizacją istniejących i planowanych urządzeń,
- ksero decyzji zarządcy drogi uzgadniającej lokalizację urządzeń w pasie drogowym,
- ksero pozwolenia na budowę lub zgłoszenia budowy.
c) Zezwolenie na lolalizację w pasie drogowym drogi gminnej urządzeń lub obiektów niezwiązanych z gospodarką drogową lub potrzebami ruchu.
- Wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację w pasie drogowym drogi gminnej urządzeń lub obiektów niezwiązanych z gospodarką drogową lub potrzebami ruchu,
- Mapa w skali 1:500 lub 1:1000 z zaznaczoną lokalizacją istniejących i planowanych urządzeń.
Opłaty
Za zajęcie pasa drogi zarządca drogi pobiera opłatę w wysokości odpowiadającej iloczynowi zajętej powierzchni w m² i liczby dni zajęcia pasa wg stawek ustalonych Uchwałą Nr XXII/145/04 Rady Miejskiej w Surażu.
Opłatę należy wnieść w terminie do 14 dni od dnia kiedy Decyzja stała się ostateczna.
Na konto:
Urzędu Miejskiego w Surażu
ul. 11 Listopada 16
18-105 Suraż
BS Łapy: 07 8081 0009 0000 1108 2000 0030
Termin załatwienia
Decyzja administracyjna w sprawie jest wydawana bezzwłocznie w terminie do 30 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów. Decyzję należy odebrać w siedzibie Urzędu Miejskiego w Surażu. W przypadku wystąpienia braków w złożonych dokumentach strona jest wezwana pismem do ich usunięcia w przeciągu 7 dni od dnia powiadomienia. Nie usunięcie braków skutkuje pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia.
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku w terminie 14 dni od daty jej doręczenia za pośrednictwem Burmistrza Suraża.
Uwagi
Za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia pobiera się kary pieniężne w wysokości dziesięciokrotnej należnej opłaty.
Zajmujący pas drogowy zobowiązany jest do:
1. Przejęcia zajmowanego odcinka pasa pod osobisty nadzór na podstawie protokołu przekazania
2. Zabezpieczenie i oznakowanie terenu zajętego pasa zgodnie z obowiązującymi przepisami i zatwierdzonym projektem organizacji ruchu
3. Przywrócenie zajmowanego odcinka do poprzedniego stanu w określonym terminie
4. Wykonanie na własny koszt napraw wynikających z wadliwego wykonania prac
Podstawa prawna
- Ustawa "o drogach publicznych" z dnia 21 marca 1985r. (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1440 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2001 r. "w sprawie określania warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego" (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1264)
- Ustawa Kodeks postępowania aministracyjnego z dnia 14 czerwca 1960r. (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 23 z późn. zm.)
Opracował
Metryka strony