Projekty na V sesję
projekt
Uchwała nr …..
rady miejskiej w surażu
z dnia 31 stycznia 2007r.
w sprawie przyjęcia gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na rok 2007
Na podstawie art. 41 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2002r. nr 147, poz. 1231, nr 167, poz. 1372, z 2003r. nr 80, poz. 719, nr 122, poz. 1143, z 2004r. nr 29, poz. 257, nr 99, poz. 1001, nr 152, poz. 1597, nr 273, poz. 2703, z 2005r. nr 23, poz. 186, nr 132, poz. 1110, nr 155, poz. 1298, nr 179, poz. 1485, z 2006r. nr 170, poz. 1217, nr 171, poz. 1225, nr 220, poz. 1600) oraz art. 18 ust. 2 pkt 15), ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591; z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, nr 153, poz. 1271, nr 214, poz. 1806; z 2003r. nr 80, poz. 717, nr 162, poz. 1568; z 2004r. nr 102, poz. 1055, nr 116, poz. 1203; z 2005r. nr 172, poz. 1441, nr 175, poz. 1457; z 2006r. nr 17, poz. 128) uchwala się co następuje:
§ 1. Uchwala się „Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2007r.” stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Suraża.
§ 3. Traci moc uchwała nr XXXVI/187/06 z dnia 9 lutego 2006r. w sprawie przyjęcia gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na rok 2006.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
do uchwały nr V/26/07
Rady Miejskiej w Surażu
z dnia 31.01.2007r.
gminny program profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych
na terenie gminy suraż na rok 2007
rozdział i
postanowienia ogólne
§ 1. Realizacja ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2002r. nr 147, poz. 1231 z późn. zm.)
§ 2. Cele programu:
1) Kreowanie lokalnej polityki rozwiązywania problemów alkoholowych służącej zmniejszaniu skali problemów alkoholowych na terenie gminy.
2) Zwiększenie dostępności i skuteczności pomocy terapeutycznej dla osób uzależnionych od alkoholu oraz członków ich rodzin.
3) Zmniejszenie degradacji zdrowotnej, spłecznej i ekonomicznej osób oraz rodzin ponoszących skutki nadużywania alkoholu.
4) Promowanie postaw społecznych ważnych dla profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
5) Działalność wychowawcza i informacyjna w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych.
§ 3. Cele programu określone w § 2 realizowane będą przy współpracy z instytucjami, stowarzyszeniami, osobami fizycznymi zainteresowanymi w osiągnięciu celów programu.
rozdział ii
zadania i realizacje
§ 4. Zadanie: Zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu.
Realizacja:
1) Prowadzenie rozmów motywacyjnych do podjęcia terapii odwykowej oraz kierowania na leczenie.
2) Udzielanie informacji i porad o możliwości podjęcia leczenia odwykowego oraz wskazanie form leczenia.
3) Kierowanie na badanie przez biegłych; psychiatrę i psychologa zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 30 lipca 2004r. w sprawie trybu powoływania biegłych, zasad sporządzania opinii oraz warunków i sposobu dokonywania badań w przedmiocie uzależnienia od alkoholu (Dz. U. Nr 183, poz. 1895), w celu uzyskania opinii o stopniu uzależnienia od alkoholu i wskazania rodzaju placówki leczniczej.
4) Udzielanie pomocy psychologicznej i prawnej rodzinom, w których występuje problem alkoholowy oraz ofiarom przemocy.
5) Doposażenie placówek zajmujących się terapią uzależnień w pomoce i sprzęt niezbędny do prowadzenia zajęć.
6) Finansowanie kursów i szkoleń specjalistycznych podnoszących kwalifikacje w zakresie pracy z osobami uzależnionymi, współuzależnionymi oraz ofiarami przemocy w rodzinie.
7) Dofinansowanie terapii prowadzonych według określonego programu terapeutycznego przez specjalistów w zakresie terapii uzależnień.
8) Zakup materiałów informacyjno – edukacyjnych, czasopism problemowych.
9) Dofinansowanie działalności, organizacji pozarządowych.
10) Wsparcie działalności punktów informacyjno-konsultacyjnych.
11) Informację w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych uzyskać można u członków GKRPA w godzinach urzędowania /7.45-15.45/ Urzędu Miejskiego w Surażu 11-go Listopada 16, pok.4, telefon (085) 6503 194.
§ 5. Zadanie: Udzielenie rodzinom, w których występuje problem alkoholowy, pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie.
Realizacja:
1) Prowadzenie edukacji publicznej w formie zakupu; ulotek, broszur, poradników, filmów, itp.
2) Dofinansowanie punktu konsultacyjnego oraz specjalistycznych placówek dla ofiar przemocy w rodzinie.
3) Tworzenie i rozwijanie systemu wsparcia psychologicznego, terapeutycznego, pedagogicznego i prawnego dla rodzin z problemem alkoholowym.
4) Organizacja spartakiady trzeźwościowej dla dzieci i młodzieży z terenu gminy Suraż.
5) Udzielenie pomocy terapeutycznej, psychologicznej, prawnej.
6) Organizowanie szkoleń, narad, konferencji, zakup sprzętu.
7) Współpraca z miejscowym posterunkiem Policji – wspieranie działań zgodnie z procedurą interwencji wobec przemocy domowej pod nazwą „Niebieska Karta”.
§ 6. Zadanie: Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej, w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii, a w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych.
Realizacja:
1) Dofinansowanie programów profilaktycznych w zakresie zapobiegania i przeciwdziałania problemom alkoholowym, narkomanii i przemocy dla dzieci, młodzieży i dorosłych prowadzonych na terenie szkół i innych placówek oświatowych.
2) Dofinansowanie wypoczynku letniego z programem profilaktycznym lub socjoterapeutycznym dla dzieci i młodzieży z rodzin z problemem alkoholowym w systemie stacjonarnym i wyjazdowym.
3) Podejmowanie działań edukacyjnych skierowanych do sprzedawców napojów alkoholowych.
4) Współudział w ogólnopolskich i lokalnych kampaniach edukacyjnych związanych z profilaktyką alkoholową, organizowanie festynów, konferencji prasowych i debat w lokalnych mediach.
5) Organizowanie lokalnych diagnoz, badań i sondaży pozwalających ocenić aktualny stan problemów alkoholowych i narkomanii.
6) Dofinansowanie szkoleń dla pedagogów w zakresie diagnozowania dziecka z rodzin alkoholowych i strategii pomocy.
7) Organizacja spartakiady trzeźwościowej dla dzieci i młodzieży z terenu gminy Suraż.
8) Organizowanie wolnego czasu dla dzieci i młodzieży.
9) Udział w ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Zachowaj trzeźwy umysł”.
§ 7. Zadanie: Wspomaganie działalności instytucji stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych. Dotacja lub inne formy dofinansowania mogą być udzielane stowarzyszeniom, organizacjom pozarządowym i organizacjom zajmujących się profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych.
Realizacja:
1) Finansowanie zadań i programów profilaktycznych i terapeutycznych zleconych do realizacji innym jednostkom.
2) Dofinansowanie terapii dla osób uzależnionych w systemie stacjonarnym i wyjazdowym, /dofinansowanie z budżetu gminy dotyczy jedynie kosztów terapii prowadzonych przez wyspecjalizowanych terapeutów, w przypadku organizowania terapii wyjazdowych koszt pobytu i dojazdu ponosi uczestnik terapii/.
3) Współpraca Gminy Suraż z Państwową Agencją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, samorządem Województwa Podlaskiego, organizacjami pozarządowymi i samorządowymi, kościołami w zakresie prowadzonych przez nie działań w dziedzinie rozwiązywania problemów alkoholowych.
4) Udział w gminy w Podlaskich Dniach Rodziny.
5) Dofinansowanie Uczniowskiego Klubu Społecznego ZNICZ w Surażu z przeznaczeniem na zajęcia pozalekcyjne dla dzieci i młodzieży.
§ 8. Zadanie: Podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w artykule 131 i 15 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego.
Realizacja:
1) Podejmowanie działań interwencyjnych wobec prowadzących promocję i reklamę napojów alkoholowych, a w szczególności skierowaną do młodzieży.
§ 9. Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
1) Inicjowanie działań w zakresie realizacji zadań własnych gminy związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych.
2) Podejmowanie czynności zmierzających do orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego.
3) Opiniowanie i wydawanie zezwoleń na sprzedaż lub podawanie napojów alkoholowych.
4) Kontrola i przestrzeganie zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż lub podawanie napojów alkoholowych.
5) Finansowanie działań Gminnej Komisji Problemów Alkoholowych. Wynagrodzenie komisji za udział w posiedzeniu ustala się w wysokości 40 zł brutto za posiedzenie. Wynagrodzenie za dany miesiąc wypłacane będzie do 5 dnia następnego miesiąca, na podstawie list obecności.
6) Finansowanie szkoleń i kursów członków Komisji oraz osób odpowiedzialnych za realizację w zakresie rozwiązywania problemów uzależnień i przeciwdziałania przemocy w rodzinie.
7) Zakup materiałów propagandowych, czasopism fachowych i innych niezbędnych wydawnictw dotyczących przeciwdziałania uzależnień.
8) Finansowanie biegłego lekarza i psychologa za wydaną opinię i analizę akt zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia.
9) Współudział w społecznych kampaniach.
rozdział iii
realizatorzy gminnego Programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych
§ 10. Realizacja zadań określonych w Programie należy do Ośrodka Pomocy Społecznej w Surażu.
1) Określone zadania programu mogą być zlecane instytucjom oraz organizacjom pozarządowym na podstawie umów cywilno – prawnych.
rozdział v
zasady finansowania niniejszego programu
§ 11. Realizacja zadań niniejszego Programu finansowana będzie zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, ze środków pochodzących z wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, wnoszonych przez prowadzące tą sprzedaż podmioty gospodarcze.
projekt
Uchwała nr ….
rady miejskiej w surażu
z dnia 31 stycznia 2007r.
w sprawie zmiany nazwy Ośrodka Pomocy Społecznej Miasta i Gminy w Surażu
i uchwalenia statutu
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. h i art. 40 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591; z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, nr 153, poz. 1271, nr 214, poz. 1806; z 2003r. nr 80, poz. 717, nr 162, poz. 1568; z 2004r. nr 102, poz. 1055, nr 116, poz. 1203; z 2005r. nr 172, poz. 1441, nr 175, poz. 1457; z 2006r. nr 17, poz. 128) oraz art. 110 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. nr 64, poz. 593, nr 99, poz. 1001, nr 273, poz. 2703; z 2005r. nr 64, poz. 565, nr 94, poz. 788, nr 164, poz. 1366, nr 175, poz. 1462, nr 179, poz. 1487, nr 180, poz. 1493; z 2006r. nr 144, poz. 1043) i art. 21 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. nr 249 poz. 2104; z 2006r. nr 45, poz. 319, nr 104, poz. 708, nr 187, poz. 1381, nr 170, poz. 1217, nr 170, poz. 1218) uchwala się, co następuje:
§ 1. Zmienia się dotychczasową nazwę Ośrodka Pomocy Społecznej Miasta i Gminy w Surażu na Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Surażu.
§ 2. Uchwala się Statut Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Surażu w brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.
§ 3. Traci moc Uchwała Nr XIII/53/95 Rady Miejskiej w Surażu z dnia 30.06.1995 roku w sprawie nadania statutu Ośrodka Pomocy Społecznej Miasta i Gminy w Surażu.
§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Suraża.
§ 5. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
do uchwały nr V/25/07
Rady Miejskiej w Surażu
z dnia 31.01.2007r.
STATUT MIEJSKO-GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ
W SURAŻU
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA WSTĘPNE
§ 1. Ilekroć w Statucie jest mowa o:
1) Statucie – oznacza to Statut Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Surażu,
2) Burmistrzu – oznacza to Burmistrza Suraża,
3) Radzie Gminy – oznacza to Radę Miejską w Surażu,
4) Ośrodku – oznacza to Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Surażu.
rozdział ii
postanowienia ogólne
§ 2. Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Surażu, zwany dalej "Ośrodkiem" działa na podstawie:
1) Ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Dz. U. nr 64, poz. 593 z późn. zm.),
2) Ustawy z dnia 28 listopada 2003 roku o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. nr 228, poz. 2255 z późn. zm.),
3) Ustawy z dnia 22 kwietnia 2005 roku o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej (Dz. U. nr 86, poz. 732 z późn. zm.),
4) Ustawy z dnia 29 grudnia 2005r. o ustanowieniu programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” (Dz. U. nr 267, poz. 2259 z późn. zm.),
5) Ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2002r. nr 147, poz. 1231 z późn. zm.),
6) Ustawy z dnia 08 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. nr 142, poz. 1591 z późn. zm.),
7) Ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. nr 249, poz. 2104 z późn. zm.),
8) Ustawy z dnia 13 listopada 2003 roku o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 203, poz. 1966 z późn. zm.),
9) Niniejszego Statutu.
§ 3. Ośrodek jest jednostką organizacyjną Gminy.
1) Bezpośredni nadzór i kontrolę nad działalnością Ośrodka sprawuje Burmistrz.
2) Nadzór merytoryczny nad wykonaniem zadań zleconych z zakresu administracji rządowej sprawuje Wojewoda Podlaski.
§ 4. Siedzibą Ośrodka jest Urząd Miejski w Surażu.
§ 5. Terenem działania jest Gmina Suraż.
rozdział iii
zakres działalności
§ 6. Celem działania Ośrodka jest umożliwienie osobom i rodzinom przezwyciężenie trudnych sytuacji życiowych, których nie są w stanie pokonać wykorzystując własne uprawnienia, zasoby i możliwości, wspieranie osób i rodzin w wysiłkach zmierzających do zaspokojenia niezbędnych potrzeb i umożliwienie im życia w warunkach odpowiadających godności człowieka, a także doprowadzenie ich do życiowego usamodzielnienia oraz integracji ze środowiskiem.
§ 7. Do zadań Ośrodka należy prowadzenie całokształtu spraw w zakresie pomocy społecznej, a w szczególności:
1) przyznawanie i wypłacanie przewidzianych ustawą świadczeń z pomocy społecznej;
2) praca socjalna, rozpoznawanie socjalnych potrzeb społecznych;
3) prowadzenie i rozwój niezbędnej infrastruktury socjalnej;
4) analiza i ocena zjawisk rodzących zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej;
5) realizacja zadań wynikających z rozeznania potrzeb społecznych;
6) rozwijanie nowych form pomocy społecznej i samopomocy w ramach zidentyfikowanych potrzeb.
§ 8. Ośrodek realizuje zadania wynikające z:
1) Ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Dz. U. nr 64, poz. 593 z późn. zm.),
2) Ustawy z dnia 28 listopada 2003 roku o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. nr 228, poz. 2255 z późn. zm.), dotyczące ustalenia i przyznawania świadczeń rodzinnych i opiekuńczych, weryfikacji świadczeń oraz wstrzymywania tych świadczeń w przypadkach przewidzianych w ustawie;
3) Ustawy z dnia 22 kwietnia 2005 roku o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej (Dz. U. nr 86, poz. 732 z późn. zm.),
4) Ustawa z dnia 29 grudnia 2005r. o ustanowieniu programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” (Dz. U. nr 267, poz. 2259 z późn. zm.), dotyczące zapewnienie posiłku osobom jego pobawionym ze szczególnym uwzględnieniem osób terenów objętych wysokim poziomem bezrobocia i ze środowisk wiejskich.
5) Ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2002r. nr 147, poz. 1231 z późn. zm.), dotyczące prowadzenia działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych oraz integracji społecznej osób uzależnionych od alkoholu, w tym pomoc psychospołeczna dla dzieci z rodzin z problemem alkoholowym;
§ 9. Ośrodek w trakcie realizacji statutowych działań współpracuje z domami pomocy społecznej, ośrodkami opiekuńczymi, służbą zdrowia, Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Alkoholizmowi, Caritas Archidiecezji Białostockiej, policją, sądami, kościołami i innymi podmiotami realizującymi cele z zakresu pomocy społecznej.
rozdział IV
struktura organizacyjna
§ 10. Strukturę organizacyjną Ośrodka określa Kierownik w regulaminie organizacyjnym w formie zarządzenia.
1) Prawa i obowiązki pracowników zatrudnionych w samorządowych jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej regulują przepisy ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1593 z późn. zm.).
§ 11. Działalnością Ośrodka kieruje Kierownik.
§ 12. Do zadań Kierownika należy:
1) organizowanie pracy Ośrodka;
2) kierowanie podległymi pracownikami;
3) prowadzenie prawidłowej gospodarki finansowej;
4) dbałość o powierzone mienie;
5) reprezentowanie Ośrodka na zewnątrz.
§ 13. Kierownika zatrudnia Burmistrz.
§ 14. Kierownik Ośrodka jest służbowym przełożonym pracowników Ośrodka, zatrudnia, zwalnia i awansuje pracowników. Jest pracodawcą w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy.
rozdział v
finansowanie ośrodka
§ 15. Ośrodek jest samodzielną jednostką budżetową.
§ 16. Obsługę finansowo-księgową zapewnia Urząd Miejski w Surażu.
§ 17. Kierownik Ośrodka składa corocznie plan wydatków Ośrodka w formie i terminach ustalonych uchwałą budżetową.
§ 18. Kierownik Ośrodka składa Radzie Miejskiej co roku sprawozdanie z działalności Ośrodka, podając w nim szczegółowe wyniki w zakresie zaspokojenia potrzeb mieszkańców oraz przedstawienia potrzeb w zakresie pomocy społecznej.
rozdział vi
postanowienia końcowe
§ 19. Zmiana Statutu następuje w drodze uchwały Rady Gminy.
PROJEKT
UCHWAŁA NR ...........
RADY MIEJSKIEJ W SURAŻU
z dnia 14 marca 2007r.
w sprawie przyjęcia gminnego systemu profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodziną na lata 2007 – 2013.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym
(Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591; z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, nr 153, poz. 1271, nr 214, poz. 1806; z 2003r. nr 80, poz. 717, nr 162, poz. 1568; z 2004r. nr 102, poz. 1055, nr 116, poz. 1203; z 2005r. nr 172, poz. 1441, nr 175, poz. 1457; z 2006r. nr 17, poz. 128) oraz art. 17 ust.1 pkt 13 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej(Dz. U. nr 64, poz. 593, nr 99, poz. 1001, nr 273, poz. 2703; z 2005r. nr 64, poz. 565, nr 94, poz. 788, nr 164, poz. 1366, nr 175, poz. 1462, nr 179, poz. 1487, nr 180, poz. 1493; z 2006r. nr 144, poz. 1043) – uchwala się co następuje:
§ 1. Przyjmuje się gminny system profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodziną zgodnie z załącznikiem do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Suraża.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
PROJEKT
Uchwała Nr ……/…../07
Rady Miejskiej w Surażu
z dnia 14 marca 2007r.
w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 r.
Na podstawie art.18ust.2 pkt 4,ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U.z 2001r. Nr 142 poz.1591; z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz 558, Nr 113 poz. 984, Nr 214, poz. 1806; z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004r. Nr 116 poz.1203; z 2005r. Nr 172,poz.1441; Nr 175, poz. 1457; z 2006r. Nr 17, poz.128) oraz art.165, 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U z 2005 r. Nr 249,poz. 2104, Nr 169, poz. 1420; Dz. U z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708) Rada Miejska w Surażu uchwala, co następuje:
§ 1. Dokonać zmian w planie dochodów.
Zwiększyć dochody o kwotę 20.594,-
Dział 758 – rozdz. 75801 § 2920 o kwotę 14.594,-
Dział 852 – rozdz. 85214 § 2030 o kwotę 6.000,-
Zmniejszyć dochody o kwotę 3.071,-
Dział 756 – rozdz. 75621 § 0010 o kwotę 3.071,-
§ 2. Dokonać zmian w planie wydatków.
Zwiększyć wydatki o kwotę 20.594,-
Dział 801 – rozdz. 80101 § 4440 o kwotę 678,-
Dział 801 – rozdz. 80104 § 4440 o kwotę 168,-
Dział 801 – rozdz. 80110 § 4440 o kwotę 518,-
Dział 801 – rozdz. 80195 § 4010 o kwotę 13.147,-
Dział 854 – rozdz. 85401 § 4440 o kwotę 83,-
Dział 852 – rozdz. 85214 § 3110 o kwotę 6.000,-
Zmniejszyć wydatki o kwotę 3.071,-
Dział 801 – rozdz. 80195 § 4010 o kwotę 3.071,-
§ 3. Dokonać w planie wydatków przeniesień między działami, rozdziałami, paragrafami na kwotę 11.367zł. zgodnie z załącznikiem Nr 1
§ 4. W uchwale Nr IV/18/06 Rady Miejskiej w Surażu z dnia 29 grudnia 2006r.zmienia się treść załącznika Nr
§ 5. W uchwale Nr IV/18/06 Rady Miejskiej w Surażu z dnia 29 grudnia 2006r.zmienia się treść załącznika Nr 9 ”Przychody i wydatki zakładu budżetowego na 2007 rok”, który stanowi załącznik Nr 3 do uchwały.
§ 6. W uchwale Nr IV/18/06 Rady Miejskiej w Surażu z dnia 29 grudnia 2006r.zmienia się treść załącznika Nr
§ 7. W uchwale Nr IV/18/06 Rady Miejskiej w Surażu z dnia 29 grudnia 2006r.zmienia się treść załącznika Nr 11 ”Dotacje przedmiotowe w 2007 roku”, który stanowi załącznik Nr 5 do uchwały.
§ 8. Objaśnienia dokonanych zmian w budżecie - zgodnie z załącznikiem Nr 6.
§ 9. 1.Budżet po dokonanych zmianach wynosi:
Plan dochodów ogółem 6.104.125 zł.
Plan wydatków ogółem 6.304.125 zł.
Deficyt budżetu gminy w kwocie 200.000 zł. zostanie pokryty przychodami pochodzącymi:
a) z pożyczki w kwocie 200.000 zł.
Spłaty pożyczek długoterminowych w kwocie 182.000 zł. zostaną pokryte wolnymi środkami.
§ 10. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Suraża.
§ 11. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Metryka strony