Projekty uchwał na VII sesję

 

 

Projekt

 

 

 

Uchwała Nr...........

Rady Miejskiej w Surażu

z dnia 13 kwietnia 2007r.

 

 

w sprawie powiadomienia Sekretarza Gminy o obowiązku złożenia oświadczenia lustracyjnego.

 

 

                Na podstawie art.56 ust. 1 i 2, art. 57 ust. 1 i 2 w związku z art. 4 pkt.32 oraz art.8 pkt. 31 ustawy z dnia 18 października 2006r. o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2006r. Nr 218 poz. 1592 z późn. zm/ i art. 18 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r./ Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm) uchwala się, co następuje:

 

 

§1

 

 

Powiadamia się Sekretarza Gminy – Panią Mariannę Rogalską o obowiązku złożenia oświadczenia lustracyjnego.

 

 

§2

 

 

Informuje się, że niewykonanie obowiązku złożenia oświadczenia lustracyjnego w terminie 1 miesiąca od daty otrzymania powiadomienia, skutkuje obligatoryjnym pozbawieniem pełnionej funkcji publicznej.

 

 

§3

 

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

 

PROJEKT

Uchwała Nr …

Rady Miejskiej w Surażu

 

z dnia 13 kwietnia 2007 roku

                                 

w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia  od opłat, jak również trybu ich pobierania

            

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, nr 214, poz. 1806, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004r. nr 102, poz. 1055, nr 116, poz. 1203, z 2005r. nr 172, poz. 1441, nr 175, poz. 1457,, z 2006r. nr 17, poz. 128, nr 181, poz. 1337) w związku z art. 50 ust. 6 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. nr 64, poz. 593, nr 99, poz. 1001, nr 273, poz. 2703; z 2005r. nr 64, poz. 565, nr 94, poz. 788, nr 164, poz. 1366, nr 175, poz. 1462, nr 179, poz. 1487, nr 180, poz. 1493; z 2006r. nr 144, poz. 1043) uchwala się, co następuje:

 

§ 1.

 

Określa się szczegółowe warunki przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze
i specjalistyczne usługi opiekuńcze, stanowiące załącznik do niniejszej uchwały.

 

§ 2.

                                                         

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Suraża.

 

§ 3.

 

Traci moc uchwała nr XXXIV/131/97 z dnia 28 kwietnia 1997r.  w sprawie szczegółowych zasady przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, zasady zwalniania od opłat, jak również tryb ich pobierania.

 

§ 4.

 

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PROJEKT

Załącznik

                                                                                                                             do Uchwały Nr ….

                                                                                                                             Rady Miejskiej w Surażu

                                                                                                                             z dnia 13 kwietnia 2007 roku

 

 

SZCZEGÓŁOWE WARUNKI PRZYZNAWANIA I ODPŁATNOŚCI ZA USŁUGI OPIEKUŃCZE I SPECJALISTYCZNE USŁUGI OPIEKUŃCZE

 

§ 1. Pomoc w formie usług przysługuje:

   1)   osobom samotnym, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób;

   2)   osobom samotnie gospodarującym oraz osobom zamieszkałym w rodzinie, które wymagają pomocy innych osób, a rodzina, a także wspólnie niezamieszkujący małżonek, wstępni, zstępni nie mogą takiej pomocy zapewnić.

§ 2. 1. Usługi opiekuńcze obejmują pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną zalecaną przez lekarza pielęgnację oraz w miarę możliwości zapewnienie kontaktów z otoczeniem.

2. Specjalistyczne usługi opiekuńcze muszą być dostosowane do szczególnych potrzeb wynikających z rodzaju schorzenia lub niepełnosprawności i mogą być świadczone tylko przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym.

§ 3. 1. Usługi świadczone są świadczeniobiorcy na podstawie decyzji administracyjnych wydanych przez Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Surażu, zwany dalej "MGOPS".

2. Zakres, okres i miejsce świadczenia usług ustala MGOPS indywidualnie dla każdego świadczeniobiorcy w decyzji przyznającej usługi z uwzględnieniem sytuacji rodzinnej, zdrowotnej i stopnia samodzielności świadczeniobiorcy.

§ 4. 1. Usługi opiekuńcze są odpłatne, z zastrzeżeniem przypadku, o którym mowa w ust. 3.

2. Wysokość odpłatności, jaką ponosi usługobiorca, za jedną godzinę usługi, określa MGOPS w decyzji przyznającej usługi w oparciu o zasady zawarte w niniejszej uchwale.

3. Usługobiorca nie ponosi odpłatności za przyznane usługi, jeżeli dochód na osobę w rodzinie lub osoby samotnie gospodarującej nie przekracza 100% kwoty kryterium dochodowego określonego w art. 8  ustawy o pomocy społecznej, zwanej dalej "ustawą".

4. Ustala się następujące zasady ponoszenia odpłatności za usługi:

 

 

 

 

 

 

Dochód na osobę w rodzinie lub dochód osoby samotnie gospodarującej w stosunku do kryterium dochodowego

 

Wysokość odpłatności w % ustalona od kosztu 1 godz. usługi

 

wyrażony w %

 

Osoba samotnie gospodarująca

 

osoba w gospodarstwie wieloosobowym

 

do 100

 

nieodpłatnie

 

nieodpłatnie

 

101 - 130

 

10

 

20

 

131 - 150

 

15

 

30

 

151 - 200

 

20

 

40

 

201 - 250

 

40

 

45

 

251 - 300

 

60

 

100

 

Powyżej 301

 

100

 

100

 

 

§ 5. 1. Usługobiorca może być całkowicie lub częściowo zwolniony z odpłatności za usługi przez Kierownika MGOPS w Surażu na jego wniosek lub na wniosek pracownika socjalnego, jeżeli:

   1)   usługobiorca poniósł udokumentowane wydatki związane z chorobą rodziny lub śmiercią w rodzinie;

   2)   usługobiorca poniósł udokumentowane straty materialne w wyniku klęsk żywiołowych lub innych wypadków losowych;

   3)   wystąpiły inne szczególnie uzasadnione okoliczności.

2. Okres, za jaki odpłatność może być obniżona lub usługobiorca może być zwolniony z ponoszenia odpłatności za świadczone usługi, określa Kierownik MGOPS biorąc pod uwagę udokumentowaną sytuację usługobiorcy i wniosek pracownika socjalnego.

3. Okres, o którym mowa w ust. 2 nie może być jednorazowo dłuższy niż 12 miesięcy.

§ 6. Należność za świadczone usługi świadczeniobiorca wnosi w terminie do 15-go dnia następnego miesiąca na rachunek dochodów Gminy.

 

 

projekt

UCHWAŁA Nr . .. ……..
RADY MIEJSKIEJ W SURAŻU

z dnia 13 kwietnia 2007 r

w sprawie zmiany Uchwały Nr XXXIV/178/05 Rady Miejskiej w Surażu z dnia 9 grudnia 2005 r. w sprawie przeznaczenia do sprzedaży działek położonych na terenie wsi Kowale, Doktorce i Lesznia.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 9 lit. a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz.984, Nr 153 poz. 1271, z 2003r. Nr 214, poz.1806, z 2003r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568, z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005r. Dz. U. Nr 172 poz. 1441, Nr175 poz. 1457, z 2006r. Dz. U. Nr 17 poz.128) oraz art. 37 ust. 1 ustawy z dnia  21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U z 2004 r. Nr 261, poz. 2603,  z 2005 r. Nr 281 poz. 2782, Nr 130 poz. 1087, Nr 169 poz.1420, Nr 175 poz. 1459, z 2006 r. Nr 104 poz. 708, Nr 220 poz. 1600, Nr 220, poz. 1601)  uchwala się , co następuje:

 

§ l

 

W Uchwale Nr XXXIV/178/05 Rady Miejskiej w Surażu z dnia 9 grudnia 2005 r. w sprawie przeznaczenia do sprzedaży działek położonych na terenie wsi Kowale, Doktorce i Lesznia, zmienia się § l pkt.2, który otrzymuje brzmienie: 

„Przeznacza się do sprzedaży w drodze przetargu publicznego:

      2).Działkę nr 83/4 mp. l o powierzchni 1687 m2 położoną na terenie wsi Kowale” 

 

§ 2.

Pozostałe zapisy uchwały pozostają bez zmian

 

§ 3.

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Suraża.

 

§ 4.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

PROJEKT

 

 

Uchwała Nr................

Rady Miejskiej w Surażu

z dnia 13 kwietnia 2007r.

 

 

w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Suraża

 

Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 4, art. 28a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006r. Nr 17, poz. 128) oraz art. 199 ust. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104) Rada Miejska w Surażu po rozpatrzeniu sprawozdania z wykonania budżetu za 2006 rok i pozytywnym zaopiniowaniu go przez Komisję Rewizyjną

 

postanawia

 

 

§1. Udzielić absolutorium Burmistrzowi Suraża z wykonania budżetu za 2006 rok.

 

§2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia

 

                                                                        Uchwała Nr ……/…../07                      PROJEKT
                                                                       Rady Miejskiej w Surażu

z dnia 13 kwietnia 2007r.

                                                                                                                                                                          w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 r.

Na podstawie art.18ust.2 pkt 4,ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U.z 2001r. Nr 142 poz.1591; z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz.1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004r. Nr 102 poz. 1055 Nr 116 poz.1203; z 2005r. Nr 172,poz.1441; Nr 175, poz. 1457; z 2006r. Nr 17, poz.128) oraz art.165, 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U z 2005 r. Nr 249,poz. 2104, Nr 169, poz. 1420; Dz. U z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz.1217 , poz.1218, Nr 187, poz. 1381, Nr 249, poz.1832) Rada Miejska w Surażu uchwala, co następuje:

§ 1. Dokonać zmian w planie dochodów.

           Zwiększyć dochody                                                                       o kwotę   66.297,-
Dział 010 –     rozdz. 01095          § 0770                                    o kwotę   17.725,-
Dział 700 –     rozdz. 70005          § 0770                                    o kwotę   44.000,-
Dział 854 –     rozdz. 85415          § 2030                                    o kwotę   4.572,-

           Zmniejszyć dochody                                                                      o kwotę   53.233,-
Dział 700 –     rozdz. 70005          § 0770                                    o kwotę   17.725,-
Dział 921 –     rozdz. 92109          § 6298                                    o kwotę   35.508,-

§ 2. Dokonać zmian w planie wydatków.

           Zwiększyć wydatki                                                                        o kwotę   56.420,-
Dział 010 –     rozdz. 01095          § 2650                                    o kwotę   6.500,-
Dział 700 –     rozdz. 70005          § 4300                                    o kwotę   15.000,-
Dział 700 –     rozdz. 70005          § 4530                                    o kwotę   11.000,-
Dział 750 –     rozdz. 75022          § 3030                                    o kwotę   3.500,-
Dział 750 –     rozdz. 75023          § 4440                                    o kwotę   1.090,-
Dział 750 –     rozdz. 75023          § 4750                                    o kwotę   2.760,-
Dział 754 –     rozdz. 75412          § 4440                                    o kwotę   32,-
Dział 801 –     rozdz. 80113          § 4440                                    o kwotę   20,-
Dział 851 –     rozdz. 85154          § 4210                                    o kwotę   3.000,-
Dział 851 –     rozdz. 85154          § 4300                                    o kwotę   4.848,-
Dział 852 –     rozdz. 85219          § 4440                                    o kwotę   59,-
Dział 854 –     rozdz. 85415          § 3240                                    o kwotę   4.572,-
Dział 900 –     rozdz. 90015          § 6050                                    o kwotę   4.000,-
Dział 900 –     rozdz. 90017          § 4440                                    o kwotę   39,-

§ 3. W uchwale Nr IV/18/06 Rady Miejskiej w Surażu z dnia 29 grudnia 2006r.zmienia się treść załącznika Nr 5 ” Zadania inwestycyjne w 2007 roku”, który stanowi załącznik Nr 1 do uchwały.

§ 4. W uchwale Nr IV/18/06 Rady Miejskiej w Surażu z dnia 29 grudnia 2006r.zmienia się treść załącznika Nr 6 ”Plan przychodow i rozchodów na 2007 rok”, który stanowi załącznik Nr 2 do uchwały

§ 5. W uchwale Nr IV/18/06 Rady Miejskiej w Surażu z dnia 29 grudnia 2006r.zmienia się treść załącznika Nr 9 ”Przychody i wydatki zakładu budżetowego na 2007 rok”, który stanowi  załącznik Nr 3 do uchwały.

§ 6. W uchwale Nr IV/18/06 Rady Miejskiej w Surażu z dnia 29 grudnia 2006r.zmienia się treść załącznika Nr 11 ”Dotacje przedmiotowe w 2007 roku”, który stanowi załącznik Nr 4 do uchwały.

§ 7. Objaśnienia dokonanych zmian w budżecie - zgodnie z załącznikiem Nr 5.

§ 8. 1.Budżet po dokonanych zmianach wynosi:

        Plan dochodów ogółem                           6.117.189 zł.

        Plan wydatków ogółem                           6.360.545 zł.

Deficyt budżetu gminy w kwocie 243.356 zł. zostanie pokryty przychodami pochodzącymi:

a) z pożyczki w kwocie 200.000 zł.

b) z wolnych środków w kwocie 43.356 zł.

§ 9. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Suraża.

§ 10. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskieg.


 

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miasta Suraż

Wytwarzający/odpowiadający: Adam Kochanowski

Wprowadzający: Adam Kochanowski

Data wprowadzenia: 2007-04-06

Data modyfikacji: 2007-04-06

Opublikował: Adam Kochanowski

Data publikacji: 2007-04-06