Protokół z sesji Rady Miejskiej w Surażu
P R O T O K Ó Ł Nr XXIII / 04
z sesji Rady Miejskiej w Surażu odbytej w dniu 18 listopada
2004 r. w siedzibie Urzędu Miejskiego w Surażu
Ad.1.
W sesji uczestniczyło 15 radnych (wszyscy obecni) Burmistrz Suraża Zenon Borowski ,Sekretarz Gminy Marianna Rogalska , Skarbnik Gminy Joanna Łapińska ,sołtysi wsi , goście zaproszeni ( listy obecności stanowią załącznik do protokołu ) .
Obradom przewodniczył p. Cezary Leszczyński – przewodniczący Rady powitał radnych , sołtysów i gości zaproszonych, na podstawie listy obecności stwierdził prawomocność obrad.
Ad.2.
Przewodniczący Rady przystępując do przedstawienia porządku obrad poinformował radnych , iż na wniosek Burmistrza zostaje wprowadzony dodatkowy pkt porządku obrad i omówiony jako pkt 8 tj. projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XVIII/99/04 Rady Miejskiej w Surażu z dnia 7 czerwca 2004 r. w sprawie ustalenia sieci publicznych przedszkoli prowadzonych przez gminę Suraż.
Następna zmiana dotyczyła zamiany kolejności omawianych punktów ze względu na przybyłych wcześniej zaproszonych gości na dzisiejszą sesję Przewodniczącego Rady odczytał porządek obrad po zmianach .
1. Otwarcie obrad XXIII Sesji Rady .
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Opinia Rady Miejskiej w Surażu na temat budowy Zakładu Recklingu
Tworzyw Sztucznych w Surażu .
4. Informacja specjalisty Pana Roberta Ciupy w sprawie budowy
przydomowych oczyszczalni ścieków .
5. Informacja Burmistrza z podjętych działań między sesjami .
6. Przyjęcie protokołu z obrad XXII sesji Rady.
7. Podjęcie uchwały w sprawie zamian w budżecie gminy na 2004 rok.
8. Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XVIII/99/04 Rady Miejskiej
w Surażu z dnia 7 czerwca 2004 r. w sprawie ustalenia sieci publicznych
przedszkoli prowadzonych przez gminę Suraż.
9. Interpelacje i zapytania radnych .
10.Sprawy różne i wolne wnioski.
11.Zamknięcie sesji .
Porządek obrad po zmianach został przyjęty przez radnych jednogłośnie 15 głosami za.
Ad.3.
W wyniku planowanej inwestycji tj. budowę nowoczesnego Zakładu Recyklingu Tworzyw Sztucznych w pobliżu Suraża, ( grunty i obiekty obecnie należące do PDM Białystok ) na dzisiejszą sesję przybyli przedstawiciele Spółki z.o.o. z prośbą o przedstawienie opinii władz gminy Suraż na w/w temat.
Pan Prezes Spółki poinformował ,iż firma ta zajmuje się budową fabryk tego typu w całym kraju .Ponadto stwierdził, iż na terenie gminy Suraż są tereny ,ku temu które są terenami przemysłowymi .W związku z tym chcą pobudować dwie hale, jedną przemysłową 85 - 32 m, drugą magazynową i biurowiec. Po wybudowaniu hal przetwarzać i produkować z odpadów sztucznych wyselekcjonowanych ze zbiórki selektywnej odpadów komunalnych .Są to odpady lekko zabrudzone piaskiem, które
są w technologii czyszczone z tego jest produkowany granulat ,później robione są jakieś elementy ,które są sprzedawane w kraju i na zachodzie .Surowcem do tego jest surowiec tylko z województwa podlaskiego i sąsiednich gmin .Nie ma tutaj żadnej obawy ,nie będzie tu odpadów po medycznych i skażonych .Są to czyste odpady po produktach spożywczych ,produktach po rolniczych .Nie ma spalania,zakłady takie nie potrzebują żadnej strefy ochronnej .Planowana inwestycja spełnia wszelkie wymogi ochrony środowiska i jest przyjazna dla otoczenia. Proces technologiczny wiązany z obróbką opiera się na mechanicznym skrawaniu metodą na sucho w polu ekektrostatystycznym wysegregowanych frakcji tworzyw sztucznych. Brak emisji jakichkolwiek zanieczyszczeń i hałasu gwarantowany jest poprzez : wykorzystanie wody w systemie zamkniętym, wykorzystanie mechanicznej a nie technicznej obróbki materiału, wykorzystanie w instalacji specjalnych dźwiękochłonnych płaszczy , w całym procesie wykorzystywane są tylko i wyłącznie tworzywa sztuczne nie zawierające niebezpiecznych środków chemicznych oraz nie będące odpadami medycznymi. Zapotrzebowanie ,a nawet konieczność przerabiania odpadów z tworzyw sztucznych będzie znacznie wzrastać w niedalekiej przyszłości .Aktualne możliwości przerobu materiałowego tzn. ponowne wprowadzenie tworzyw sztucznych do obiegu gospodarczego, wynoszą tylko 20 %, reszta zostaje spalona lub przewieziona na składowiska .Po przesortowaniu odpadów ,piasek ,szkło, metal są wywożone na wysypisko .
W pełni funkcjonujący zakład pozwoli na zapewnienie ok.200 miejsc pracy , w pierwszej kolejności zostaliby zatrudnieni mieszkańcy gminy Suraż, jak również przy jego budowie. Koszt budowy zakładu 10 mln euro, w roku przyszłym firma zamierza ruszyć z budową.
Radny Jan Grabowski zadał następujące pytania p. Prezesowi :
Czy Pan zapewnia nas ,że nie będzie żądnej uciążliwości dla środowiska i mieszkańców Suraża ?
Dlaczego w Sokołach nie doszła do skutku budowa tego zakładu ?
Na ile spółka liczy na zwolnienie w podatku od nieruchomości ?
Pan Prezes poinformował, iż mając na uwadze budowę tego zakładu musimy spełnić wszystkie wymogi i przygotować stosowne dokumenty oddziaływania na środowisko. My musimy spełniać wszystkie warunki zgodnie z prawem i przepisami ,które dopuszczają do wybudowania takiego zakładu.
Sprawa budowy zakładu w Sokołach nie doszła do skutku ze względu na powstałe wewnętrzne animozje ,ponadto zakład miał być usytuowany w centrum tej miejscowości .
Ponadto pan Prezes prosił o zwolnienie w podatku od nieruchomości na okres 5 lat od daty otrzymania pozwolenia na budowę .
Sekretarz Gminy ,p. Marianna Rogalska proponowała zorganizować zabranie z mieszkańcami Suraża na temat budowy w/w zakładu .
Radny Jan Grabowski zwrócił się z propozycją zorganizowania konsultacji z mieszkańcami Suraża na powyższy temat.
Radny Edward Laskowski proponował wywiesić na tablicach ogłoszeń informacje dotyczące budowy tego zakładu, zapoznać z tym mieszkańców Suraża ,by mogli zgłosić swoje uwagi .
Propozycję radnego poparli inni radni Rady Miejskiej w Surażu
Radni Rady Miejskiej w Surażu po wysłuchaniu przedłożonej informacji przedstawicieli Spółki z.o.o dotyczącej budowy Zakładu Recyklingu Tworzyw Sztucznych na terenie Suraża wyrazili pozytywną opinię , powyższe zostało przegłosowane przez radnych 13 głosami za ,0 przeciw,1 wstrzymującym się .
Ad.4.
Specjalista w dziedzinie budowy przydomowych oczyszczalni ścieków Pan Robert Ciupa zapoznał radnych z budową oczyszczalni hydrobotanicznej .
Ponadto stwierdził ,iż hydrobotaniczne oczyszczalnie ścieków zwane także oczyszczalniami roślinno korzeniowymi lub hydrofitowymi są idealnym rozwiązaniem dla obiektów zagrodowych ,pojedynczych budynków, lub też grupy gospodarstw . Stosuje się w nich naturalne metody oczyszczania ścieków z zastosowaniem trzciny pospolitej . Zalety tego typu oczyszczalni to:
prosta konstrukcja, nieskomplikowana obsługa ,względnie niskie koszty inwestycyjne i eksploatacyjne , niska uciążliwość dla środowiska ,HOŚ współgra z krajobrazem rolniczym , szybkie rozpoczęcie i zakończenie budowy oczyszczalni, do jej budowy nie potrzeba skomplikowanego sprzętu budowlanego.
Oczyszczalnie hydrobotaniczne zapewniają wysoki stopień usuwania związków biogennych ( azot i fosfor ) Metody biologiczne zachodzą w tzw. rizosferze w warstwie otaczającej korzenie i kłącza. Specyfika trzciny umożliwia transfer tlenu w głąb złoża, a trzcina jest rośliną długowieczna i odporna na wahania składu ścieków objętość złoża stwarza możliwość retencji .Ścieki płyną pod powierzchnią złoża, a więc brak jest zapachu .Niezbędnym warunkiem przy projektowaniu tego typu oczyszczalni jest posiadanie odpowiedniego terenu oraz rozwiązania problemu odprowadzenia ścieków. Na jednego mieszkańca potrzeba ok.7-10 m2, powierzchni co przy średnim gospodarstwie wynosi ok.50 m2 powierzchni .
Zalety stosowania oczyszczalni hydrobotanicznych to :
łatwość wykonania, niskie koszty inwestycyjne od 1000 zł do 5000 zł (netto) dla pojedynczego gospodarstwa w zależności od wielkości oczyszczalni, jej położenia i sposobu odprowadzania ścieków oraz przy własnym wykonawstwie,
spełnia normy polskie i unijne .
Radny Cezary Leszczyński proponował , w przypadku indywidualnego zainteresowania, chętni niech zgłaszają się do firmy i rozmawiają w temacie budowy tego typu oczyszczalni ścieków.
Zaproponowano zorganizować spotkanie we wsi Zimnochy przy udziale Pana Ciupy, który zapozna mieszkańców wsi z zasadnością budowy takiego typu oczyszczalni ścieków .
Ad.5.
Informacja Burmistrza z podjętych działań między sesjami.
Pan Burmistrz poinformował zebranych na dzisiejszej sesji , iż na dzień 22 listopada br. będzie gotowa i dostarczona do Urzędu dokumentacja projektowo kosztorysowa na budowę sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej w Surażu. Następnie przekazana do Starostwa w celu uzyskania pozwolenia na budowę, później zostanie opracowane studium wykonalności, w nowym roku złożony wniosek do funduszy strukturalnych .
W sprawie modernizacji oświetlenia ulicznego, na terenie gminy w dniu 19.11,br.przyjedzie projektant ,będziemy rozmawiać na temat wykonania inwentaryzacji szczegółowej oświetlenia ulicznego dokumentacji projektowej na przebudowę oświetlenia na energooszczędne.
Kwota zamówienia wykonania dokumentacji nie przekracza 6000 euro , zamówienie to zwolnione jest z stosowania ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
Radny Marian Zimnoch proponował ująć zamontowanie lamp oświetleniowych na stadionie sportowym w Surażu .
W sprawie budowy przepompowni we wsi Średzińskie została przedłożona do PZUD dokumentacja techniczna .Na podstawie tej dokumentacji zostanie sporządzone studium wykonalności projektu jako załącznik do wniosku do funduszy strukturalnych. W I - szym kwartale przyszłego roku będziemy składać wniosek o środki finansowe do ZPORR .
Wykonano instalację pomocniczą na ul. 11 Listopada w Surażu odnośnie zmniejszenia uciążliwości zapachowej występującej na ul.11 Listopada w Surażu. Rury ,zgrzewanie i złączki instalacyjne jest to koszt Dalby wykonawcy kanalizacji, jak również pomoc przy wykonywaniu prac instalacyjnych. Koszt gminy to opłata za wynajem koparki .
Radny Cezary Leszczyński przypomniał ,że wcześniej była mowa ,że dzielimy wszystko na trzy części ,gdzie jest więc udział projektanta , który zdaniem radnego najbardziej zawinił ,a nic nie zrobił w tej mierze.
Skarbnik Gminy na prośbę radnego Leszczyńskiego podała koszt ,który pokryła na dzień dzisiejszy gmina tj. 1.100 zł koszt wynajmu koparki ,silikon i pianka łącznie 1380 zł.
Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do p. Skarbnik ,by nie opłaca innych dodatkowych rachunków poza w/w kwotą .
Pan Burmistrz dodał ,iż będziemy obserwować działanie kanalizacji przez najbliższe kilka dni ,w przypadku ponownego wydobywania się fetoru pracownicy Zakładu Wodn. Kanal. w Surażu zamontują wywiewkę przy przepompowni P -2 .
Ułożony został chodnik na ul. Zabłudowskiej w Surażu.
Oddano do użytku drogę do wsi Końcowizna, zdaniem Burmistrza zosta zrobiona starannie .Znajdujący się przy drodze słup telefoniczny, w pasie drogowym stwarza zagrożenie bezpieczeństwa dla ruchu pojazdów ,zostanie przesunięty .
Zostały poprawione przez wykonawcę nierówności na ulicy Bielskiej w Surażu
Zakończono remont Przechodni Lekarskiej w Surażu.
Wystosowane zostało pismo do wykonawcy drogi na „bór„ Suraż – Rynki, aby w ramach gwarancji dokonał wyrównania nawierzchni tej drogi.
Sprzedany został budynek „starej przechodni” przy ul. Zabłudowskiej w Surażu.
za kwotę 25 tys. złotych .
Przygotowywana jest dokumentacja na ul. ulicę 11-go. Listopada w Surażu i ulicę Ciesielską .
Radny Cezary Leszczyński podkreślił ,iż należy dążyć do uzupełnienia dokumentacji projektu ul. 11 Listopada w Surażu .
Pan Burmistrz stwierdził ,iż za 2- 3 tygodnie będzie skończone prze kosztorysowanie w/w ulicy na podstawie istniejącej dokumentacji .
Ponadto p. Burmistrz poinformował ,iż p. Kazimierz Łapiński z ul. 11 Listopada w Surażu zwrócił się z pismem o zabranie z jego działki przebiegającego kanału deszczowego .Zdaniem p. Burmistrza należałoby podłączyć go do ul. Zabłudowskiej w trakcie modernizacji ul. 11 Listopada .Jeżeli chodzi o podłączenie p. Łapińskiego do kanalizacji z uwagi na opór p. Wojtacha, Burmistrz skierował wniosek do Powiatu o zajęcie czasowe gruntu .W okresie zimowym złożony wniosek należy uzupełnić o niezbędne dokumentację wraz z decyzją o warunkach zabudowy celu publicznego w oparciu o którą Starostwo Powiatowe może wydać decyzję o zajęciu gruntu na działce p. Wojtacha.
Informację Burmistrza z podjętych działań między sesjami radni przyjęli do wiadomości .
Ad.6.
Protokół z obrad XXII sesji Rady Miejskiej w Surażu został przyjęty jednogłośnie ( 15 głosami za )
Ad. 7.
Podjęcie uchwały w sprawie w sprawie zmian w budżecie gminy na 2004 rok.
Projekt uchwały przedłożyła i omówiła Skarbnik Gminy ,p.Joanna Łapińska .
Radna Celina Chodorowska w nawiązaniu do przedłożonych zmian w budżecie wyraziła niezadowolenie z częstych zmian dotyczących wydatków szkół. Zastanawiające jest to, że na początku roku została ujęta kwota 49,200 zł na zakup materiałów i wyposażenia ,na następnej sesji były już zwiększenia .
W chwili obecnej zwiększamy o kwotę 14.500 zł. Następna sprawa wydatki związane z usługami remontowymi na szkolę również na każdej sesji są zmiany i zwiększenia w budżecie. Zdaniem radnej wszystko wskazuje na rozrzutność ,
prowadzona jest nieracjonalna gospodarka finansowa szkół ,należy na to zwrócić szczególną uwagę . Przewodniczący Rady odczytał informację Dyrektor Zespołu Szkół i Placówek Oświatowo – Wychowawczych w Surażu w sprawie zużycia oleju opałowego w sezonie grzewczym 2003/2004.
Radni wnieśli uwagi do cen zakupywanego oleju w Szkole i Przedszkolu
w Surażu ,dlaczego płacono tak wysokie kwoty za 1 litr oleju .
Radny Leszek Holak uważa że Pani Dyrektor winna wcześniej uzgadniać z Burmistrzem ,uzyskać zgodę i akceptację ,jakie są potrzeby ,co zamierza kupić, jaką wykonać usługę ,czy też remont ,a nie stawiać przed faktem dokonanym . Zdaniem radnego, burmistrz winien uczulić pozostałe jednostki jemu podległe w tej sprawie .
Sekretarz Gminy stwierdziła, iż została zaplanowana odprawa emerytalna dla księgowej szkoły ,skoro ona nie została wykorzystana w 2004 roku winna ona wrócić do budżetu ,ponieważ odprawa będzie jej się należała, czy odjedzie na emeryturę w 2005 ,czy 2006 roku .
Pismo Publicznego Gimnazjum w Doktorcach w sprawie przesunięcia w budżecie Gimnazjum na dokonanie prac związanych z adaptacją pomieszczeń piwnic, oraz pozostałe wydatki bieżące ,odczytała Sekretarz Gminy.
Pani Skarbnik stwierdziła ,iż w przedłożonym projekcie uchwały należy ująć kwotę 3 tys. zł. na zakup materiałów budowlanych oraz 3,5 tys. zł. na wykonanie instalacji elektrycznej .
Przewodniczący Rady proponował pisać pisma do dyrektorek szkół, by wszelkie zmiany w budżecie były konsultowane z Burmistrzem oraz Komisjami Rady .
Pan Burmistrz zobowiązał się, że dostosuje się do zaleceń radnych w tej kwestii.
Sekretarz Gminy poinformowała ,iż do Dyrektorek szkół zostaną wystosowane pisma ,że zmiany w budżecie na tydzień przed sesją mają być przedkładane i omawiane z Burmistrzem .
Przewodniczący Rady kwestionował przyznawanie przez dyrektorki szkół dodatków do płac dla podległych swych pracowników .
Radny Wiesław Owsiejczuk poinformował ,iż Komisja Rewizyjna w najbliższych dniach dokona kontroli realizacji budżetu i wykonywanych remontów bieżących w Szkole Podstawowej w Surażu. Uchwałę Nr XXIII/112/04 Rady Miejskiej w Surażu z dnia 18 listopada 2004 r. w sprawie zmian w budżecie gminy na 2004 rok podjęto 12 głosami za, 1 przeciw, 2 wstrzymujące się .
Ad.8.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XVIII/99/04 Rady Miejskiej w Surażu z dnia 7 czerwca 2004 r. w sprawie ustalenia sieci publicznych przedszkoli prowadzonych przez gminę Suraż .
Sekretarz Gminy wyjaśniła ,iż od 01 września 2004 r. ustawa o systemie oświaty nakłada obowiązek określenia obwodów przedszkoli samorządowych . W uchwale z dnia 7 czerwca br. zostało wpisane ,że w skład przedszkola wchodzą oddziały winno być ,w skład przedszkola jednodziałowego wchodzi oddział 3- 6 latków ,nie są to dwa oddziały tylko jeden oddział . Nie jest to nowa uchwała ,lecz tylko zmiana do uchwały z dnia 7 czerwca br. podkreśliła Sekretarz Gminy .
Uchwałę Nr XXIII/113/04 Rady Miejskiej w Surażu z dnia 18 listopada 2004 r.
w sprawie zmiany uchwały Nr XVIII/99/04 Rady Miejskiej w Surażu z dnia 7 czerwca 2004 r. w sprawie ustalenia sieci publicznych przedszkoli prowadzonych przez gminę Suraż podjęto 14 głosami za ,przy 1 głosie wstrzymującym się .
Przewodniczący Rady poruszył problem wnoszenia opłaty stałej za przedszkole dzieci uczęszczających do zerówki ,jego zdaniem słuszne są pretensje rodziców tych dzieci ,ponieważ prowadzenie klasy zerowej jest zadaniem własnym gminy
Sekretarz Gminy wyjaśniła ,iż w uchwale Rady Miejskiej z dnia 10 grudnia 1999 r. zapisane jest ,że opłata stała wynosi 80 zł. dla wszystkich dzieci .Dlatego też radni winni zdecydować, czy należy zmienić na następną sesje tę uchwałę i napisać, że opłata stała wynosi 80 zł. z wyłączeniem sześciolatków. Czy też pozostanie na dotychczasowych zasadach. .Ponadto Sekretarz wyjaśniła, iż gdzie jest klasa zerowa w szkole rodzice nie płacą opłaty stałej ,natomiast płacą opłatę stałą jak zerówka jest w przedszkolu
Zgodnie z ustawą ,to Rada Gminy określa zasady odpłatności w przedszkolu, którym elementem składowym jest zerówka.
Radni Rady Miejskiej w Surażu zobowiązali Burmistrza do przedłożenia na następną sesję projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały odnośnie zwolnień
z opłat za świadczenia w przedszkolu w Zespole Szkół i Placówek Oświatowo- Wychowawczych w Surażu .
Ad.9.
Radny Stanisław Puziuk zapytał Burmistrza w jakim terminie zostanie wykonany remont przystanku PKS w Zawykach .
Pan Burmistrz poinformował, iż w chwili obecnej nie są najlepsze warunki do pomalowania przystanku ,zostanie on zrobiony na wiosnę .
Radna Celina Chodorowska wyraziła obawę ,czy zakupiony klej do ułożenia płytek (terakota) w domu kultury w Surażu nie straci terminu ważności.
Radni Cezary Leszczyński i Leszek Holak uważają ,że ułożenie tych płytek na sali ,gdzie są organizowane zabawy taneczne ,nie zda egzaminu ,proponowali ułożyć je w dole tego budynku .
Radny Cezary Leszczyński zwrócił się z pytaniem do Burmistrza, czy jest w stanie wykonać w tym roku wentylację w budynku domu kultury w Surażu ?
Pan Burmistrz zobowiązał się wentylację wykonać .
Radny Jan Grabowski zapytał p. Burmistrza ,czy jest mu wiadome o powstających kałużach przed wejściem do budynku Urzędu Miejskiego powstających podczas opadów deszczu .
Ad.10.
Radny Cezary Leszczyński prosił o ustawienie znaku drogowego dot. tonażu na drodze Rynki – Doktorce ,podjęcia jakiś działań w tym kierunku ponieważ, za kilka lat droga zostanie zniszczona przez przejeżdżające tam samochody z ciężarem ,asfalt zostanie połamany .
Pan Burmistrz zapewnił radnego, że przystanek będzie naprawiony przez naszych Następna prośba radnego dotyczyła naprawy przystanku PKS we wsi Zimnochy ze względu na dzieci oczekujące na autobus szkolny.
Radny Leszek Holak zgłosił ustawienie znaku drogowego kierunkowskazu dot. miasta Białystok koło p. Poniskiego
Radny Jan Grabowski apelował o zwrócenie uwagi na byłe wysypisko śmieci ,które znajdowało się przy ul. Zabłudowskiej w Surażu .
Pan Burmistrz wyjaśnił ,iż to wysypisko nie jest czynne, zostały ustawione tam znaki informujące o zakazie wysypywania śmieci .
Radny Leszczyński proponował przyjrzeć się tej sprawie ,spowodować wykrycie sprawcy i ukaranie go ,być może będzie to przestroga dla innych .
Radny Stanisław Puziuk proponował ustawienie jeszcze jednego kontenera otwartego we wsi Zawyki ,ze względu na dużą ilość mieszkańców tej wsi.
Prosił również o ułożenie po przeciwnej stronie przystanku PKS kilku płytek chodnikowych, ustawienia znaku drogowego dotyczącego tonażu ,ze względu na ciężki sprzęt ,który niszczy drogę.
Radny Cezary Leszczyński poruszył problem padłych zwierząt na terenie gminy, należy zająć się tym tematem ,ustalić sposób zbiórki odpadów zwierzęcych .
Pan Burmistrz zobowiązał się zorientować w tej sprawie i przedłożyć radnym stosowną informację na najbliższej sesji .
Radny Leszek Holak zgłosił wniosek dotyczący zakupu busa wskazując jednocześnie środki finansowe tj. za sprzedaż starej przechodni przy ul, Zabłudowskiej oraz wyegzekwowanie zaległości w podatku od nieruchomości
od firmy „Agrokompleks „ w Surażu .
Sekretarz Gminy w nawiązaniu do powyższego wniosku radnego Holaka proponowała w jak najbliższym terminie pojechać do Kuratorium w Białymstoku przeprowadzić rozmowę ,zorientować się co na ten temat powie p. Kurator, czy mamy jakąkolwiek szansę na otrzymanie gimbusa , później zdecydować o zakupie busa . Radni poprali powyższą propozycję Sekretarz ,zobowiązali Burmistrza o ustalenie terminu spotkania w Kuratorium.
Pan Kazimierz Jabłoński pracownik Zakładu Wod. Kanal. wyjaśnił ,iż
nowo zamontowany przepływomierz ścieków zawyża wskazania .Zostało wystosowane pismo do sprzedawcy, który poinformował nas, że przyjedzie i sprawdzi. Jeżeliak stwierdzi, że odmierza on dobrze ,to koszt takiej usługi wynosi 220 euro ,a jeśli nie ,to koszt przyjazdu pokryje sam. Obowiązująca gwarancja przepływomierza 24 miesiące od dnia zakupu ,dodał p. Jabłoński .
Radny Leszek Holak prosił o przedłożenie gwarancji i pism z tym związanych na najbliższe posiedzenie Komisji Rewizyjnej . Ponadto dodał ,jeżeli urządzenie jest na gwarancji ,to winno być naprawione w ramach gwarancji .
Radny Edward Laskowski proponował wykonać podział działki gminnej położonej na osiedlu „Wschód „ w Surażu na działki mniejsze ,przeznaczyć do sprzedaży pod budownictwo jednorodzinne.
W związku z modernizacją ul. 11 Listopada w Surażu prosił wziąć pod uwagę aby ulica była szersza, zaś jeden chodnik węższy.
Odczytano następujące pisma :
ZOZ w Łapach o przyznanie dotacji celowej dofinansowania obiektów budowlanych na terenie SP ZOZ Łapy na modernizacje budynku szpitala w Łapach
Radni Rady Miejskiej w Surażu powyższą prośbę załatwili odmownie z braku trudnej sytuacji finansowej gminy spowodowanej planowanymi inwestycjami.
Ofertę dzierżawy działki pod budowę stacji bazowej Polskiej Telefonii Cyfrowej ER GSM w Surażu
Radni zaproponowali działki gminne znajdujące się poza terenem Suraża ,nie wyrazili zgody na budowę stacji przy Spółdzielni Usług Rolniczych w Surażu .
Została odczytana prośba Pana Leszka Ponińskiego i Pani Małgorzaty Lenczewskiej zam. Białystok dotycząca zorganizowania Muzeum Gospodarstwa Wiejskiego i Rzemiosła w Surażu
Rada Miejska w Surażu po przeanalizowaniu powyższego tematu ,zdecydowali
że gmina Suraż nie przystąpi do programu „ Promesa Ministra Kultury – zachowanie i odnowa dziedzictwa kulturowego wsi „ realizowanego przez Ministra Kultury we współpracy z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Ad.11.
Przewodniczący zamknął XXIII sesję Rady Miejskiej w dniu 18 listopada 2004r.
Obrady trwały od godz. 1000 do 1530
Protokołowała:
K. Grochowska
Metryka strony