Uchwała Nr XIV/76/07

Uchwała Nr XIV/76/07
Rady Miejskiej w Surażu
z dnia 29 grudnia 2007 r.
 
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Suraż na rok 2008.
 
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ; z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz.1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004r. Nr 102 poz. 1055 Nr 116 poz.1203; z 2005r. Nr 172,poz.1441; Nr 175, poz. 1457; z 2006r. Nr 17, poz.128, Nr 181 poz. 1337 z 2007r. Nr 48 poz. 327, Nr 138 poz. 974 , Nr 173 poz. 1218) oraz art. 165, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 Dz. U z 2005 r. Nr 249,poz. 2104, Nr 169, poz. 1420; Dz. U z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz.1217 , poz.1218, Nr 187, poz. 1381, Nr 249, poz.1832, z 2007 r. Nr 82, poz. 560, Nr 88, poz. 587, Nr 115, poz. 791, Nr 140, poz.984).
 
Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1
 
Dochody budżetu gminy w wysokości  6.574.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.
 
§ 2
1.     Wydatki budżetu gminy w wysokości 6.924.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
2.     Ustala się wykaz zadań inwestycyjnych na 2008 rok oraz środków na ich realizację – zgodnie z załącznikiem nr 3.
3.     Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności – zgodnie z załącznikiem nr 4.
 
§ 3
1.     Deficyt budżetu gminy w wysokości 350.000 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1)         zaciąganych pożyczek w kwocie                                                                              -          90.000 zł.
2)         zaciąganych kredytów w kwocie                                                                             -        260.000 zł.
 
2.       Przychody budżetu w wysokości 500.000 zł, rozchody w wysokości 150.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 4
W budżecie tworzy się rezerwy:
1)     ogólną w wysokości                                                                           -          49.240 zł,
2)     celową na realizację zadań zgodnie z ustawą o zarządzaniu kryzysowym w wysokości                                                                                                                                         -           4.760 zł.
 
 
§ 5
1.       Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 6
1.       Ustala się dochody w kwocie 16.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 16.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
§ 7
1.       Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody – 58.850 zł; wydatki – 59.350 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 8
1.       Dotacje podmiotowe dla:
1)     gminnych instytucji kultury na łączną kwotę                                                        -125.000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 8.
2.       Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę - 38.500 zł, zgodnie załącznikiem nr 9.
§ 9
1.       Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
1)       przychody              - 20.000 zł,
2)       wydatki  - 65.000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 10.
§ 10
Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1)         sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu                               - w kwocie 100.000zł;
2)         sfinansowanie deficytu budżetu                                                       - w kwocie 350.000zł;
3)         sfinansowanie spłaty rat zaciągniętych pożyczek                            - w kwocie 150.000zł;
§ 11
Upoważnia się Burmistrza do:
1)         zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 100.000 zł,
2)         zaciągania zobowiązań:
a)     na finansowanie wydatków inwestycyjnych na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej do wysokości określonej w załącznikach nr 3, nr 4,
b)     z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2009 roku.
3)         dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przenoszeniu wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach działu.
4)         lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§12
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 13
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2008 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
 
Przewodniczący Rady Miejskiej
Zygmunt Jarmoc

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Surażu

Wytwarzający/odpowiadający: Marek Uszyński

Data wytworzenia: 2008-01-08

Wprowadzający: Marek Uszyński

Data wprowadzenia: 2008-01-09

Data modyfikacji: 2008-01-09

Opublikował: Marek Uszyński

Data publikacji: 2008-01-09