Protokół sesja XIV

PROTOKÓŁ Nr XIV/07
z sesji Rady Miejskiej w Surażu w dniu 29.12.2007 r. w siedzibie Urzędu Miejskiego w Surażu
 
 
Ad. 1.
Obrady otworzył i przewodniczył przewodniczący Rady Miejskiej Pan Zygmunt Jarmoc.
Na podstawie listy obecności stwierdził prawomocność obrad.
W sesji uczestniczyło 15 radnych, Burmistrz Suraża, Sekretarz Gminy, Skarbnik Gminy, sołtysi oraz zaproszeni gości ( listy obecności stanowią załącznik do protokołu).
 
Ad.2.
Pan Przewodniczący przedstawił następujący porządek obrad:
1.Otwarcie obrad XIV Sesji Rady Miejskiej w Surażu.
2.Przyjęcie porządku obrad .  
3.Informacja Burmistrza z podjętych działań między sesjami.
4.Przyjęcie protokołu z obrad XIII sesji Rady.
5. Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007r.
6. Projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu gminy Suraż na rok 2008.
7. Projekt uchwały w sprawie Regulaminu ustalenia i wypłacania dodatków do wynagrodzenia, za godziny ponadwymiarowe i godziny zastępstw doraźnych nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez Gminę Suraż.
8. Projekt uchwały w prawie przyjęcia Programu współpracy Gminy Suraż z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w roku 2008.
9. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wynajęcie lokali użytkowych.
10. Projekt uchwały w sprawie przeznaczenia do sprzedaży działki położonej na terenie miejscowości Zawyki.
11. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia planów pracy Rady Miejskiej w Surażu i stałych komisji Rady.
12. Sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej za 2007 r.
13. Sprawozdanie z działalności Komisji ds. Gospodarki i Budżetu za 2007r.
14. Informacja Burmistrza Suraża z realizacji uchwał Rady Miejskiej w Surażu podjętych w 2007 r.
15.Interpelacje i zapytania radnych .
16.Sprawy różne i wolne wnioski .
17.Zamknięcie obrad XIV sesji Rady Miejskiej .
 
 
 
Ad.3.
Burmistrz Pan Sławomir Halicki przedłożył informacje z podjętych działań między sesjami. Informacja jest załącznikiem do protokołu.
 
Ad.4.
Zapoznano radnych z protokołem poprzedniej XIII sesji Rady Miejskiej w Surażu.
Przystąpiono do głosowania protokołu - wynik jednogłośny.     
 
Ad.5.
Pani Skarbnik –Joanna Łapińska przedstawiła projekt uchwały Nr XIV/75/07 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007r., przyjęto 15 głosami jednogłośnie.
Uchwała Nr XIV/75/07 z dnia 29 grudnia 2007r. w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007r., stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad.6.
Projekt uchwały Nr XIV/76/07 w sprawie uchwalenia budżetu gminy Suraż na rok 2008.
Pan Przewodniczący zaproponował aby zabezpieczyć środki na rezerwę w kwocie 20 tys. które były przeznaczone na modernizację parków. Zaproponował, również aby w tym roku wstrzymać się z termomodernizacją Urzędu w Surażu.
Pani Celina Chodorowska stwierdziła, iż zwiększa się środki w gospodarce komunalnej i zwiększa się środki w Domu Kultury w rozdziale pozostała działalność. Zauważyła, iż do powyższej uchwały nie dołączono planów dochodów i wydatków w Domu Kultury. Poprosiła również o przedstawienie procentowych składek zusowskich. Stwierdziła, iż należy uwzględnić w tym planie budżetu po stronie wydatków zmniejszyć o kwotę na zakup komputera, który został zakupiony w 2007 roku.
Pani Skarbnik stwierdziła, iż składka emerytalno-rentowa dla pracowników kształtuje się na poziomie17,10%, fundusz pracy na poziomie 2,45%. Jeśli chodzi o brak planów dochodów i wydatków w Domu Kultury to ustawa o finansach publicznych nie przewiduje tych załączników w uchwale budżetowej. Plany dochodów i wydatków MGOK ujęte szczegółowo zostały w Zarządzeniu Burmistrza nr 25/07 o projekcie budżetu na 2008r. Skarbnik odczytała powyższy fragment z Zarządzenia Burmistrza.
Pan Leszczyński zapytał, kto płaci za wywóz śmieci mieszkańców w budynku, których właścicielem jest gmina. Zaproponował podniesienie czynszu mieszkańcom, stwierdził, iż należy nie rezygnować z termomodernizacji Urzędu, gdyż zrobione projekty w tym roku przepadną. Należałoby zastanowić się nad ul. Zagumienną gdzie planuje się w 2008r. 50 tys. na wykup działek. Zapytał, czy były składane wnioski na tę ulicę.
Pan Wiesław Owsiejczuk stwierdził, iż nasz ten budżet na 2008 rok robiony jest jedynie pod Suraż, bez uwzględnienia wiosek.
Pan Jarosław Wysocki stwierdził, iż należy odstąpić od termomodernizacji Urzędu przeznaczając te środki na remont ulicy w Doktorcach, na którą jest zrobiona dokumentacja.
Pan Burmistrz stwierdził, iż należy trzymać się planów , które zakładały remont ul. Zakościelnej w roku 2008, remont ulicy w Doktorcach na rok 2009, a ul. Zagumienna w 2010r. Należy zabezpieczyć też środki na firmę doradczą składającą wnioski o środki unijne na poszczególne inwestycje. Skoro planujemy remont chodników na ul. Zabłudowskiej to należałoby wziąć pod uwagę renowację parku.
Pan Leszczyński stwierdził, iż przed ułożeniem chodników na ul. 11 Listopada należy rozwiązać problem kanalizacji. Inwestycja dotycząca chodników na ul. Zabłudowskiej z naszej strony będzie to jedynie niegospodarność, są inne ważniejsze potrzeby Gminy.
Pan Kazimierz Manoś poparł Pana Leszczyńskiego stwierdzając, iż na początku należy rozwiązać sprawę kanalizacji na ul. 11 Listopada.
Pan Przewodniczący stwierdził, iż po z rozmowach w Starostwie nie możemy liczyć na duże wsparcie finansowe, gdyż te środki przekazano na drogi krajowe.
Pan Wysocki stwierdził, iż do inwestycji na 2008 rok należy uwzględnić remont ulicy w Doktorcach.
Pan Burmistrz stwierdził, iż lepszym rozwiązaniem na rok 2008, będzie złożenie dwóch wniosków na ul. Zakościelną i ul. w Doktorcach.
Pani Sekretarz –Marianna Rogalska zaproponowała aby w przyszłym budżecie uwzględnić środki w kwocie 2 tys. zł. na fundusz socjalny dla emerytowanych urzędników. W związku, iż samochód Zakładu Wodociągowo Kanalizacyjnego nie nadaje się do naprawy, należy zabezpieczyć środki na zakup samochodu służbowego dla pracowników zakładu, który jest niezbędny do przewozu sprzętu gospodarczego i materiałów.
Radni stwierdzili, iż w tym roku nie będzie uwzględniony w budżecie fundusz socjalny dla emerytowanych urzędników.
Pan Leszczyński zaproponował, aby sami pracownicy zarobili na ten samochód po przez wykonywanie przyłączy w ramach godzin pracy. Stwierdził, iż w Straży Pożarnej w tym roku będą wysprzedawane stare samochody służbowe.
Pan Stypułkowski zaproponował, aby zakupić samochód na potrzeby zakładu marki Polonez Trak za 4-5 tys. a nie jak zakładają pracownicy zakładu kwotę 16 tys. zł.
Pani Chodorowska stwierdziła, iż należy zakupić tańszy samochód 4-5 tys. zł. pomniejszając środki przeznaczone w kwocie 9 tys. na wyposażenie komputerowe urzędu. Wstrzymać się z termomodernizacją Urzędu, a różnice ze składek zdrowotnych przeznaczyć na oświetlenie uliczne.
Pan Leszczyński podsumowując stwierdził, iż w budżecie na 2008 rok należy uwzględnić sprawę kanalizacji na ul. 11 Listopada, przyłącza wodociągowe w ramach godzin pracy i uwzględnić w oświetleniu ulicznym jeden słup w Rynkach i w Zimnochach.
Przystąpiono do głosowania budżetu gminy Suraż na 2008 r. z uwzględnieniem zmian.
Uchwała Nr XIV/76/07 z dnia 29 grudnia 2007r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Suraż na rok 2008 przyjęto 11 głosami za, 3 głosy przeciw, 1 osoba się wstrzymała i stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad.7.
Projekt uchwały Nr XIV/77/07 z dnia 29 grudnia 2007r. w sprawie Regulaminu ustalenia i wypłacania dodatków do wynagrodzenia, za godziny ponadwymiarowe i godziny zastępstw doraźnych nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez Gminę Suraż.
Pani Sekretarz poinformowała radnych, iż w projekcie uchwały o otrzymanych w zaproszeniu, zmienił się jedynie dodatek funkcyjny z 400zł na 500 zł. Nadmieniła, iż projekt w/w uchwały został zatwierdzony pozytywnie przez Związki Zawodowe. Powyższa opinia znajdują się w aktach  Urzędu.
Uchwała Nr XIV/77/07 z dnia 29 grudnia 2007r. w sprawie Regulaminu ustalenia i wypłacania dodatków do wynagrodzenia, za godziny ponadwymiarowe i godziny zastępstw doraźnych nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez Gminę Suraż przyjęto 14 głosami jednogłośnie, przy jednej osobie nieobecnej i stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad.8.
Projekt uchwały Nr XIV/78/07 z dnia 29 grudnia 2007r. w sprawie przyjęcia Programu współpracy Gminy Suraż z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w roku 2008 przyjęto 13 głosami jednogłośnie przy 2 osobach nieobecnych.
Uchwała Nr XIV/78/07 z dnia 29 grudnia 2007r. w sprawie przyjęcia Programu współpracy Gminy Suraż z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w roku 2008, stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad.9.
Projekt uchwały Nr XIV/79/07 z dnia 29 grudnia 2007r. w sprawie wyrażenia zgody na wynajęcie lokali użytkowych.
Pani Sekretarz poinformowała radnych, iż w związku z nowelizacją ustawy o samorządzie gminnym  zmienił się przepis art.18 ust. 2 pkt 9a dotyczący zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości i ich wydzierżawienia to jest uchwałą rady jest wymagane również w przypadku, gdy po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat strony zawierają kolejne umowy, których przedmiotem jest ta sama nieruchomość, do czasu określenie za zgodą Burmistrza może dokonywać tych czynności wyłącznie za zgodą rady gminy. .
Uchwała Nr XIV/79/07 z dnia 29 grudnia 2007r. w sprawie wyrażenia zgody na wynajęcie lokali użytkowych przyjęto 13 głosami jednogłośnie przy 2 osobach nieobecnych i stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad.10.
Projekt uchwały Nr XIV/80/07 z dnia 29 grudnia 2007r. w sprawie przeznaczenia do sprzedaży działki położonej na terenie miejscowości Zawyki.
Pani Sekretarz poinformowała radnych, iż Sołtys i Rada Sołecka wsi Zawyki wyrażają zgodę na sprzedaż w/w działki.
Uchwała Nr XIV/80/07 z dnia 29 grudnia 2007r. w sprawie przeznaczenia do sprzedaży działki położonej na terenie miejscowości Zawyki przyjęto 13 głosami jednogłośnie przy 2 osobach nieobecnych i stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad.11.
Projekt uchwały Nr XIV/81/07 z dnia 29 grudnia 2007r. w sprawie zatwierdzenia planów pracy Rady Miejskiej w Surażu i stałych Komisji Rady przyjęto 13 głosami jednogłośnie przy 2 osobach nieobecnych.
Uchwała uchwały Nr XIV/81/07 z dnia 29 grudnia 2007r. w sprawie zatwierdzenia planów pracy Rady Miejskiej w Surażu i stałych Komisji Rady, stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad.12.
Radni zapoznali się ze sprawozdaniem z działalności Komisji Rewizyjnej za 2007r., nie wniesiono uwag ani zastrzeżeń, wobec powyższego informacja została zgodnie przez radnych przyjęta.
 
Ad.13.
Radni zapoznali się ze sprawozdaniem z działalności Komisji ds. Gospodarki i Budżetu za 2007r., nie wniesiono uwag ani zastrzeżeń, wobec powyższego informacja została zgodnie przez radnych przyjęta.
 
 
Ad.14.
Pan Burmistrz zapoznał radnych z informacją z realizacji uchwał Rady Miejskiej w Surażu podjętych w 2007r., nie wniesiono uwag ani zastrzeżeń, wobec powyższego informacja została zgodnie przez radnych przyjęta.
 
 
Ad.15.
Pan Leszczyński zwrócił się z pytaniem do Pani Dyrektor Szkoły Podstawowej w Surażu jakimi kryteriami kierowała się przy zatrudnianiu sprzątaczki na halę sportową.
Pan Wiesław Owsiejczuk stwierdził, iż może należałoby zaprosić władze z Powiatu aby zobaczyli drogę w Zawykach. 
 Dyrektor Szkoły Podstawowej w Surażu – Pani Dorota Marczuk stwierdziła, iż przy zatrudnianiu sprzątaczki do hali sportowej była brana głownie bardzo dobra opinia wśród mieszkańców.
 
Ad.16.
Dyrektor Zespołu Szkół i Placówek Oświatowo Wychowawczych w Surażu i Dyrektor Publicznego Gimnazjum w Doktorcach podziękowali radnym i władzom Urzędu za współpracę za 2007r.
 
Ad.17.
Pan Przewodniczący zamknął o godz. 1255 obrady XIV sesji Rady Miejskiej w Surażu. Na tym protokół zakończono.
 
 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Surażu

Wytwarzający/odpowiadający: Marek Uszyński

Data wytworzenia: 2008-01-04

Wprowadzający: Marek Uszyński

Data wprowadzenia: 2008-02-01

Data modyfikacji: 2008-02-01

Opublikował: Marek Uszyński

Data publikacji: 2008-02-01